יהלומי גלם דה בירס

דה בירס מכרה יהלומים בשווי 450 מיליון דולר במחזור המכירות ה-9

ענקית היהלומים דה בירס (De Beers) מדווחת כי במחזור המכירות ה-9 של השנה (2-16 בנובמבר 2020), מכרה יהלומי גלם בשווי 450 מיליון דולר – ירידה קלה לעומת מכירות יהלומים בשווי 467 מיליון דולר במחזור המכירות ה-8 (ספטמבר/אוקטובר), אך עלייה לעומת מחזור המכירות ה-9 של 2019, שהסתכם ב-400 מיליון דולר, כך דווח ב-IDEX Online.

 

יהלומי גלם של חברת דה בירס
צילום: De Beers

מוקדם יותר החודש, ענקית היהלומים דה בירס דיווחה כי ברבעון השלישי של 2020, הפקת יהלומי הגלם ירדה ב-4% והסתכמה ב-7.2 מיליון קרט. הירידה בנפח כריית היהלומים נבעה מ"צמצומים מתוכננים בהפקה, כדי להתאים לירידה בביקוש ליהלומי גלם בשוק, בצל מגפת הקורונה". בבוצוואנה, כריית היהלומים התכווצה בשיעור שנתי של 15%; בנמיביה, נרשמה ירידה שנתית חדה של 43%; ואילו בדרום אפריקה ובקנדה, כריית היהלומים עלתה.

 

קימברליט דה בירס
צילום: De Beers

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), מסר כי "הביקוש העקבי ליהלומי הגלם של קבוצת דה בירס נמשך במחזור המכירות ה-9 של השנה, וביטא ביקוש צרכני יציב של תכשיטי יהלומים ברמה הקמעונאית בארה"ב ובסין, וציפיות להמשך הביקוש הסביר לאורך עונת החגים. עם זאת, העלייה בהיקף ההידבקות בקורונה בכמה שווקי צרכנות מציבה סיכונים מתמשכים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן