יהלומי גלם דה בירס

"שיפור מתמשך בשוק": ענקיות היהלומים מתאוששות

ענקית הכרייה דה בירס (De Beers) רשמה הכנסות של 436 מיליון דולר במחזורי המכירה ה-6 וה-7 לשנת 2020. במחזור המכירות השישי מכרה דה בירס יהלומים בשווי 116 מיליון דולר, ואילו במחזור המכירות האחרון זינקו המכירות ל-320 מיליון דולר. 

 

משאית בלילה במכרה ונשיה של דה בירס
צילום: De Beers 

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), ציין כי "שווקי היהלומים רושמים שיפור מתמשך באוגוסט ולתוך ספטמבר, עם ההקלה על מגבלות הקורונה בחלק מהמדינות, והתמקדות היצרנים במתן מענה לביקוש הקמעונאי ליהלומים מלוטשים, במיוחד בקטגוריות מוצרים מסוימות".

 

קליבר הוסיף כי "הסנטימנט בתעשייה בסך הכל הפך לחיובי יותר, בשעה שחברות תכשיטים בשווקי הצרכנות המרכזיים של ארה"ב וסין צוברים ביטחון לקראת עונת החגים החשובה של סוף השנה, בזכות ביקוש חזק לתכשיטי חתונה משובצים ביהלומים בשווקים שונים".  

 

יהלומי גלם רוסיה אלרוסה
צילום: Alrosa

ענקית כרייה נוספת, אלרוסה (Alrosa) הרוסית, דיווחה על "נתון המכירות החודשי הטוב ביותר שלה מאז פברואר", כך דווח ב-IDEX Online. אלרוסה מכרה במהלך אוגוסט יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי כולל של 216.7 מיליון דולר. סמנ"כל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), דיבר אף הוא על התאוששות במכירות של תכשיטי יהלומים, במיוחד בארה"ב ובסין, והוסיף כי "הביקוש ליהלומי גלם מתאושש".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן