יהלומים בחלל

מחקר: באורנוס ונפטון יורד "גשם של יהלומים"

ד"ר פול סאטר (Paul Sutter), אסטרופיזיקאי וחוקר מאוניברסיטת סטוני ברוק (Stony Brook) ומכון פלטירון (Flatiron) בניו יורק, הציג לאחרונה תיאוריה שמציתה את הדמיון לכל מי שמעוניין ללמוד עוד על אבני חן, החלל או שניהם. לדבריו, על פני הקרקע של כוכבי הלכת אורנוס ונפטון יורד "גשם של יהלומים".

 

על פי הדיווח ב-IDEX Online, סאטר טוען כי ,"המים, האמוניה והמתאן – המרכיבים חלק ניכר מהמעטפת של כוכבי הלכת הקפואים כביכול – נתונים בתנאי טמפרטורה ולחץ גבוהים מאוד […] החזקים פי 200,000 מהלחץ האטמוספרי בכדור הארץ".

 

יהלומים מעבדה מדע מחקר
צילום: By l i g h t p o e t / shutterstock.com

המתאן, לדבריו, גורם לכך שאותם לחצים אינטנסיביים "יכולים לפרק את המולקולה, ולשחרר את הפחמן. אותו פחמן מתחבר ומייצר שרשרות פחמן ארוכות". השרשרות הללו "נדחסות ויוצרות דפוסים גבישיים כמו יהלומים […]".

 

שני כוכבי הלכת מרוחקים מיליארדי קילומטרים מכדור הארץ, והמדען פיתח את תיאוריית גשם היהלומים "באמצעות שילוב של מודלים מתמטיים וניסויי מעבדה".

 

מחקר יהלומים מדע כדור הארץ
צילום: Bosstock / shutterstock.com

ובכל זאת, המודלים האלו מציתים את הדמיון. "במבט ראשון, אורנוס ונפטון הם כדורי לכת תפלים ומשעממים של מולקולת לא מעניינות", אומר סאטר. "אבל מתחת לשכבות החיצוניות של העולמות הללו, ייתכן שמסתתר משהו מרהיב: גשם בלתי פוסק של יהלומים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן