יהלום במשקל 80 קרט, שהפיקה ג'ם

ג'ם רשמה שיא חדש בהכנסות ממכירות יהלומים פומביות

חברת היהלומים ג'ם (Gem), המפעילה את מכרה לטסנג (Letšeng) בלסוטו, פרסמה את סיכום כריית ומכירות היהלומים במחצית הראשונה של השנה, שהסתיימה ב-30 ביוני. על פי הדיווח, חברת הכרייה ייצרה בששת החודשים הראשונים של 2018 הכנסות של 169.2 מיליון דולר ממכירות במכרזים – נתון שיא עבור ג'ם. החברה מכרה בתקופה זו 61,696 קרט יהלומים, במחיר ממוצע של 2,742 דולר לקרט – עלייה של 33% לעומת המחצית הראשונה של 2017.

 

בתקופה האמורה, ג'ם מכרה 25 יהלומים במחיר של יותר ממיליון דולר לאבן, מהם ייצרה הכנסות של 99.1 מיליון דולר. בין היתר, החברה מכרה במרץ את יהלום "אגדת לסוטו" (Lesotho Legend), במשקל 910 קרט, בצבע D ומסוג lla, שהופק בחודש ינואר, תמורת 40 מיליון דולר. אגדת לסוטו הוא היהלום הגדול ביותר שהופק עד כה במכרה לטסנג. בנוסף, החברה הודיעה כי החלה בתהליך מכירה פורמלי של מכרה היהלומים גאגהו (Ghaghoo), וכבר קיבלה עליו לדבריה "הצעות ראשוניות לא מחייבות".

 

מנכ"ל חברת ג'ם, קליפורד אלפיק (Clifford Elphick), אמר בתגובה כי "שיפור בתגליות באתר, וכן התגלית ומכירתו של יהלום 'אגדת לסוטו', ייצרו ביצועים פיננסיים חזקים במחצית הראשונה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן