ג'מפילדס 7,525 קרט אמרלד

אשד הישראלית רכשה אבן אמרלד עצומה במשקל 7,525 קרט

חברת אשד-ג'מסטאר (Eshed-Gemstar) הישראלית, ספקית יהלומים ואבני אמרלד עולמית, רכשה את צ'יפמבל (Chipembele), אבן אמרלד עצומה במשקל 7,525 קרט, שחברת ג'מפילדס (Gemfields) הציגה לראשונה בחודש נובמבר.

 

בהודעה לעיתונות, נמסר כי אבן האמרלד "נושאת תיוג של ננו-חלקיקי DNA […] המבטיח כי ניתן יהיה לזהות ולתעד את אבני החן שילוטשו מאבן החן הייחודית, שמקורה במכרה האמרלד קאג'ם (Kagem) בזמביה".

 

אמרלד אבני חן ירוקות
צילום: photo-world / shutterstock.com

ג'מפילדס מסרה כי בנוסף לאבן האמרלד שמשקלה 7,525 קרט, אשד-ג'מסטאר רכשה גם אבן אמרלד איכותית במשקל 935 קרט, ותלטש גם ממנה אבני חן יוצאות דופן.

 

צ’יפמבל היא אחת מאבני האמרלד הגדולות בעולם, ואבן האמרלד הגדולה ביותר שהופקה עד היום במכרה קאג'ם בזמביה. ג'מפילדס מסרה כי "צ'יפמבל נוצרה בתנאים כמעט מושלמים, שאפשרו ליסודות להתגבש לכדי מבני קריסטלים משושים מובהקים עם פני שטח דמויי זכוכית".

 

אבן אמרלד ענקית 5,655 קרט
צילום: Gemfields

צ’יפמבל היא כאמור אבן האמרלד הגדולה ביותר שהתגלתה אי פעם במכרה קאג’ם. האבן השנייה בגודלה הייתה אינסופו (Insofu), שמשקלה 6,225 קרט, אשר התגלתה במכרה זה ב-2018. התגלית השלישית בגודלה במכרה הייתה אבן האמרלד אינקלמו (Inkalamu), שמשקלה 5,655 קרט, והתגלתה באתר בשנת 2010.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן