יהלומי גלם אנגולה לוקפה

אנגולה פותחת שעריה בפני קנייני יהלומים

חברת היהלומים הממשלתית של אנגולה, סודיאם (Sodiam), הודיעה על ביטול מערכת החוזים הנוכחית לקניית ומכירת יהלומי גלם. ההחלטה התקבלה בשל הביקוש הגבוה ליהלומים שנכרים במדינה, כך מסרה החברה, כפי שדווח ב-Rough & Polished.

 

יהלום לוקרה לולו אנגולה
צילום: Lucara

על פי הדיווחים, חברות יהלומים שמעוניינות לרכוש יהלומי גלם מאנגולה מוזמנות להגיש בקשה להתקבל לרשימת הלקוחות שיורשו לקנות יהלומי גלם במכירות פומביות. צעד זה הוא חלק משינוי ענף היהלומים המקומי באנגולה, על ידי ממשלתו של הנשיא לורנסו (Joao Lourenço). המהלך צפוי לסיים את המונופול של סודיאם על מכירות יהלומים שנכרו במדינה. 

 

תיעוד דגימות הליבה מקימברליט סמוך ללוקפה, אנגולה
צילום: De Beers

חברות יהלומים הפועלות באנגולה רשאיות כיום למכור עד 60% מיהלומי הגלם שהן כורות. בשיטה הקודמת, סודיאם ואנדיאמה (Endiama) הורשו לבחור את הלקוחות שלהן, ובכך הרחיקו חברות בינלאומיות גדולות מתעשיית היהלומים המקומית. 

 

בתחילת אוגוסט, פרסמה פיץ' (Fitch Solutions) סקירה של ענף היהלומים באנגולה, ובה הוצגה תכניתו של הנשיא לורנסו להקים סוכנות לאומית לניהול מחצבים ב-2020, שתחליף את אנדיאמה בניהול זיכיונות הכרייה, ותאפשר לה להתמקד בהפקת יהלומים. באנגולה יש כיום חמישה פרויקטים של ארובות קימברליט וארבעה זיכיונות לכריית יהלומים אלוביאלית הפתוחים בפני משקיעים. פיץ' הביעה באותו דו"ח "אופטימיות זהירה" בנוגע לצמיחתו העתידית של ענף הכרייה המקומי. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן