אלרוסה יהלום ענק רוסיה

אלרוסה: מכירות היהלומים עלו שוב באוקטובר

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) מכרה יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בסכום כולל של 308 מיליון דולר במהלך אוקטובר – עלייה לעומת 298 מיליון דולר בספטמבר, ולעומת 306 מיליון דולר באוקטובר אשתקד, כך דווח ב-IDEX Online. סך מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים בעשרת החודשים הראשונים של 2021 הסתכמו בקרוב ל-3.6 מיליארד דולר.

 

יהלומי גלם רוסיה אלרוסה
צילום: Alrosa

סמנכ"ל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), אמר כי "בעבר, הגיע היצע מספק של יהלומים מלוטשים מעיבוד יהלומי גלם שצברו חברות הכרייה במהלך תקופת האטה. בחודשים האחרונים, היצע יהלומי הגלם מוגבל, בשל קיצוצים מבניים בהפקת היהלומים. לאור העובדה שהביקוש לתכשיטי יהלומים טבעיים מצד צרכני-הקצה נותר גבוה, אלרוסה מתכננת להגביר בהדרגה את האיזון בין ההיצע לבין הביקוש, למרות יכולתה המוגבלת להגביר את קצב הפקת היהלומים".

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

על פי דיווח ב-Mining Weekly, הרווח הנקי של אלרוסה גדל ברבעון השלישי יותר מפי 3, והסתכם ב-25 מיליארד רובל (354 מיליון דולר). המכירות של אלרוסה ברבעון השלישי של 2021 עלו שנתית ב-83% ל-9.2 מיליון קרט. אלרוסה הגדילה את תחזית הפקת היהלומים לשנת 2021 במיליון קרט, וזו עומדת כעת על 32.5 מיליון קרט יהלומי גלם.

 

סמנכ"ל הכספים של אלרוסה, אלכסיי פיליפובסקי (Alexey Philippovskiy), אמר על פי הדיווח כי "הביקוש לתכשיטי יהלומים רשם עלייה דו-ספרתית ברבעון השלישי", וכי "תפוקת היהלומים העולמית תישאר בשנים הקרובות נמוכה ב-20-25% מהרמות שקדמו למגיפה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן