רוסיה יהלום לבן גדול

אלרוסה: עלייה של 15% במכירות היהלומים ברבעון הראשון של 2020

ענקית כריית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את נתוני הפקת ומכירות היהלומים ברבעון הראשון של 2020, שבמהלכו רשמה תוצאות מעורבות. החברה הרוסית צופה כי הפקת היהלומים השנתית תסתכם ב-34.2 מיליון קרט.

 

מהנתונים עולה כי הפקת יהלומי הגלם של אלרוסה רשמה ירידה רבעונית של 9% ל-8 מיליון קרט, אך רשמה עלייה שנתית של 2% בזכות עלייה בנפח הפקת היהלומים בארובת ג'ובילי (Jubilee) ובמכרות היהלומים התת-קרקעיים אייקהל (Aikhal) ואינטרנשיונל (International).

 

מכירות היהלומים של אלרוסה רשמו ברבעון החולף עלייה רבעונית של 15% ל-9.4 מיליון קרט, מהם 7.1 מיליון קרט יהלומים באיכות נוי, וזאת "בזכות התאוששות הביקוש בחלקו הראשון של הרבעון הראשון של השנה". עם זאת, הירידה החדה בפעילות הצרכנית מאז פברואר הובילה לירידה שנתית של 10% במכירות.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

ההכנסות של אלרוסה ממכירות יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים הסתכמו ב-904 מיליון דולר – לאחר שרשמו ירידה רבעונית של 1% וירידה שנתית של 10% – כולל הכנסות של 881 מיליון דולר ממכירת יהלומי גלם, והכנסות של 23 מיליון דולר ממכירת יהלומים מלוטשים.

 

המחיר הממוצע של יהלומים באיכות נוי ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-123 דולר לקרט – ירידה רבעונית של 17%, "בשל התחזקות הביקוש ליהלומים גדולים בסוף 2019". מחירי היהלומים של אלרוסה ירדו ברבעון הראשון של השנה ב-1.2%, וירדו עד כה השנה ב-1.9%. 

 

מיון יהלומים במירני, אלרוסה
צילום: Alrosa

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן