יהלום גלם ענק רוסיה

עלייה במכירות היהלומים של אלרוסה ברבעון הרביעי

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) מפרסמת את נתוני מכירות והפקת היהלומים ברבעון הרביעי של 2019, ומוסרת כי במהלך הרבעון, הפעילות בשוק חזרה לפסים רגילים יותר, וכי הביקוש התייצב הודות לגישת מכירות גמישה של חברות הכרייה. 

 

אלרוסה יהלום ענק רוסיה
צילום: Alrosa

במהלך הרבעון, הפקת היהלומים של אלרוסה רשמה ירידה שנתית של 15% ל-8.8 מיליון קרט, "בשל ירידה בהפקת היהלומים בארובת ג'ובילי (Jubilee) ובמכרה אינטרנשיונל (International ) התת-קרקעי". עם זאת, במהלך השנה כולה נרשמה עלייה של 5% בנפח הכרייה, שהסתכם ב-38.5 מיליון קרט, בזכות עלייה בהפקת היהלומים בארובת בוטואובינסקאיה (Botuobinskaya), והגברת קצב ההפקה במרבץ ו.מונסקויה (V.Munskoye).

 

מכירות היהלומים, לעומת זאת, ירדו בשנה החולפת ב-9% ל-8.2 מיליון קרט, אך רשמו עלייה רבעונית של 28%, "בשל התייצבות הביקוש בשוק, החוזר בהדרגה לאיזון". מכירות היהלומים במהלך השנה ירדו ב-12% ל-33.4 מיליון קרט. במהלך הרבעון, נרשמה ירידה שנתית של 3% במחיר הממוצע שעמד על 148 דולר לקרט, אך גם עלייה רבעונית של 9% שמצביעה על מגמת שיפור. במהלך השנה, המחיר הממוצע לקרט ירד ב-19% ל-133 דולר.

 

כריית יהלומים תת קרקעית
צילום: Alrosa

הכנסותיה של אלרוסה ממכירת יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים ברבעון הרביעי רשמו עלייה שנתית של 8% והסתכמו ב-916 מיליון דולר. במהלך השנה, הכנסותיה של אלרוסה הסתכמו ב-3.338 מיליארד דולר (ירידה של 26%). מכירות היהלומים ברבעון הרביעי עלו שנתית ב-8% ל-888 מיליון דולר, ואילו סך המכירות השנתיות ירדו ב-26% ל-3.273 מיליארד דולר.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן