אלרוסה רוסיה יהלום ענק

אלרוסה: עלייה במכירות היהלומים בדצמבר

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) מפרסמת את נתוני מכירות היהלומים בחודש דצמבר, ובמהלך 2019 כולה. החברה מדווחת כי בדצמבר, מכירות היהלומים רשמו עלייה שנתית של 11% והסתכמו ב-363.8 מיליון דולר, מהם יהלומי גלם בשווי 352.1 מיליון דולר, ויהלומים מלוטשים בשווי 11.6 מיליון דולר. בחודשים ינואר-דצמבר 2019, מכירות היהלומים של אלרוסה הסתכמו ב-3.38 מיליארד דולר, מהם יהלומי גלם בשווי 3.273 מיליארד דולר, ויהלומים מלוטשים בשווי 64.7 מיליון דולר.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

סמנכ"ל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), מסר כי "בחודש דצמבר, הביקוש ליהלומים רשם סימני התייצבות, שהחלו במחצית השנייה של השנה, לאור חזרתו ההדרגתית של השוק לאיזון. אסטרטגיית מכירות גמישה של חברות הכרייה סייעה לכך רבות". 

 

מכרה יהלומים רוסיה סיביר
צילום: Alrosa

אגוריב התייחס למכירות ב-2019, וציין כי "לוטשים וקמעונאים התחילו את 2019 עם מלאי גדול של סחורה, אך הציפיות שלהם לביקוש חזק לא התממשו. לצד גורמים רבים, זה הוביל למכירה מסיבית של מלאי, מה שפגע בביקוש ליהלומי גלם. כתוצאה מכך, המכירות של מפיקות היהלומים ב-2019 נחתכו בשליש לעומת שנה קודם לכן. במקביל, נרשם ביקוש יציב לתכשיטים מצד הצרכן הסופי. נתוני המכירות הלא-סופיים בחג המולד מצביעים על עלייה שנתית בחלק מהאזורים. זה מוכיח כי תכשיטי יהלומים נותרו דרך מרכזית להביע רגשות מיוחדים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן