אלרוסה רוסיה יהלום ענק

אלרוסה: מכירות היהלומים בדצמבר הסתכמו ב-520 מיליון דולר

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את נתוני המכירות של יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בדצמבר 2020, שהסתכמו ב-521.6 מיליון דולר (לעומת 363.8 מיליון דולר בדצמבר 2019), כך דווח ב-Rough&Polished.

 

יהלומי גלם רוסיה אלרוסה
צילום: Alrosa

מכירות יהלומי הגלם בדצמבר הסתכמו ב-470.3 מיליון דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-51.2 מיליון דולר. ב-2020 (ינואר עד דצמבר), אלרוסה הכניסה בסך הכל 2.802 מיליארד דולר (לעומת מכירות בסך 3.338 מיליארד דולר ב-2019), כולל יהלומי גלם בשווי 2.652 מיליארד דולר, ויהלומים מלוטשים בשווי 150 מיליון דולר.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

סמנכ"ל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), מסר כי החברה צופה כי "המכירות בינואר ישובו לממוצע בתקופה זו", וכי הביקוש והמכירות צפויים לשמור על יציבות במהלך הרבעון הראשון של 2021. אגוריב הוסיף כי "המכירות החזקות של יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים של אלרוסה בדצמבר קיבלו דחיפה מהביקוש החזק מצד לוטשים וסיטונאים, וכן על ידי גורמים חד-פעמיים. באופן ספציפי, ההכנסות ממכירת יהלומים מלוטשים קיבלה דחיפה ממכירת מלאי שהצטבר, וממכירת היהלום הייחודי 'רוח הוורד' (Spirit of the Rose). מכירות גבוהות של יהלומי גלם בדצמבר משקפות באופן כללי את הרמה הנוכחית של הביקוש בשוק. אלרוסה ממשיכה לשמור על גמישות מקסימלית, במתן מענה רק לביקוש בטוח של יהלומי גלם, במיוחד מצד ענף הליטוש".

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן