יהלום גלם ענק רוסיה

אלרוסה: הירידה במכירות נמשכת, אך השוק מתאזן בהדרגה

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את נתוני מכירות היהלומים בחודש יולי ובשבעת החודשים הראשונים של 2019: במהלך יולי, מכרה אלרוסה יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי כולל של 170.5 מיליון דולר – כמעט מחצית מנתוני המכירות של 2018, שהסתכמו ב-339.1 מיליון דולר. מכירות יהלומי הגלם הסתכמו החולף ב-164.6 מיליון דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-5.9 מיליון דולר.

 

בחודשים ינואר-יולי, סך מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים של אלרוסה הסתכמו ב-1.981 מיליארד דולר – יהלומי גלם בשווי 1.948 מיליארד דולר ויהלומים מלוטשים בשווי 33.1 מיליון דולר.

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

מנהל ארגון המכירות המאוחד (USO) של אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev), ציין כי הירידה במכירות נובעת מכמה גורמים, ובהם  מלאי גדול שהצטבר באמצע הערוץ אשתקד, אתגרי אשראי, מתחי המסחר בין ארה"ב וסין, וגורמים נוספים. 

 

יהלומי גלם מכרה מירני, אלרוסה
צילום:אלרוסה

אגוריב הוסיף כי "האסטרטגיה שלנו, שמתמקדת במחיר לפני הנפח, מאפשר יתר גמישות ודיוק בהגדרת המכירות, ובכך מעכבת לחצים על השוק. נתונים עדכניים של ייבוא גלם נקי להודו וייצוא מלוטש נקי מהודו מצביעים על כך ששוק היהלומים חוזר בהדרגה לאיזון בין היצע וביקוש". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן