יהלום במשקל 207 קרט של אלרוסה

אלרוסה: ירידה של 28% במכירות היהלומים באוקטובר

ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa), שפרסמה לאחרונה את ביצועיה הפיננסיים בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מפרסמת גם את נתוני מכירות היהלומים באוקטובר, ובעשרת החודשים הראשונים של השנה.

 

על פי הדיווח של אלרוסה, במהלך אוקטובר מכרה החברה יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי 242.8 מיליון דולר, ירידה שנתית של 28%. המכירות כללו יהלומי גלם בשווי 233.9 מיליון דולר, ויהלומים מלוטשים בסכום כולל של 8.9 מיליון דולר.

 

בחודשים ינואר-אוקטובר 2018, מכירות היהלומים של אלרוסה רשמו עלייה שנתית של 6% ל-3.9 מיליארד דולר. מכירות יהלומי הגלם הסתכמו בתקופה זו ב-3.8 מיליארד דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-83 מיליון דולר.

 

סמנכ"ל אלרוסה, יורי אוקואמוב (Yury Okoemov), אמר בתגובה כי "באוקטובר, הביקוש ליהלומי גלם קטנים ולא יקרים נותר חלש. ההאטה העונתית לקראת דיוואלי, החג החשוב ביותר בהודו, הוחמרה בשל היחלשות הרופי מול הדולר, כמה פשיטות רגל קטנות שנרשמו בהודו, והחמרת תנאי האשראי לענף הליטוש במדינה". הוא הוסיף כי אלרוסה מצפה שהמצב "יתייצב בדצמבר השנה, לתוך הרבעון הראשון בשנה הבאה", והוסיף כי צפויה עלייה כוללת במכירות השנה לעומת 2017.

 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן