יהלומי גלם רוסיה אלרוסה

אלרוסה תציע הקלות נוספות לקניינים של יהלומי גלם

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) תוותר במחזור המכירות הנוכחי (23-31 ביולי) על היקף הרכישות המינימלי הנדרש מלקוחותיה, וזאת כחלק מ"מערכת חדשה של אמצעים חסר תקדים שיציעו גמישות נוספות לקנייני יהלומי הגלם של החברה", כך נמסר מאלרוסה.

 

בנוסף לוויתור על היקף הרכישות המינימלי מצד לקוחותיה, אלרוסה תאפשר גם לדחות חלק מהקניות להמשך 2020. החל מאוגוסט, אלרוסה גם תוריד בשיעור ממוצע של 50% את היקף ההתחייבות ההדדית, שלה ושל לקוחותיה, בכל הנוגע לרכישות גלם. 

 

אלרוסה יהלום לבן גדול
צילום:Alrosa

סמנכ"ל אלרוסה, יבגני אגוריב (Evgeny Agureev) מסר בהודעה לעיתונות כי "[…] רוב מפעלי הליטוש עדיין פועלים בנפח מוגבל, והביקוש ליהלומים מלוטשים סלקטיבי, ומשתנה מסגמנט לסגמנט. לכן החלטנו לא לדבוק בהיקף הרכישות המינימלי למחזור הקניות בחודש יולי, ולאפשר ללקוחותינו לרכוש כעת את הסחורה שהם צריכים, ולדחות חלק מהרכישות למפגשי המכירות הבאים השנה".

 

בתוך כך, אלרוסה מכרה יהלומים מיוחדים (במשקל מעל 10.8 קרט) בסכום כולל של 6.8 מיליון דולר בשתי מכירות פומביות שערכה בישראל ובבלגיה במהלך יולי. בבלגיה, מכרה אלרוסה 86 יהלומי גלם באיכות נוי במשקל כולל של מעל 1,350 קרט, תמורת 4.1 מיליון דולר. בישראל, החברה הרוסית מכרה 70 יהלומי גלם באיכות נוי במשקל כולל של 1,066 קרט, תמורת 2.7 מיליון דולר. 

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן