אבן אמרלד ענקית 5,655 קרט

ג'מפילדס מכרה אבן אמרלד עצומה במשקל 5,655 קרט

בסוף אוקטובר, הודיעה חברת ג'מפילדס (Gemfields) על תגלית יוצאת דופן: אבן אמרלד עצומה במשקל 5,655 קרט, שהם כ-1.131 ק"ג. החברה העניקה לאבן החן הייחודית את השם Inkalamu (‘אריה’תצוגה מקדימה (נפתח בעמוד חדש) בשפה המקומית), ומסרה כי מדובר ב"גביש אמרלד בדרגת ניקיון יוצאת דופן, בעל איזון מושלם של גווני ירוק וזהוב". כעת, דיווחה החברה כי בשבוע שעבר נמכרה אבן האמרלד הענקית לחברת התכשיטים ההודית DiaColor, תמורת סכום שטרם פורסם.

 

על פי הדיווח ב-Diamonds World, המכירה הפומבית שערכה ג'מפילדס בסינגפור ב-14-17 בנובמבר, גרפה 28.4 מיליון דולר, והשיגה מחיר ממוצע של 68.03 דולר לקרט. במכירה הפומבית השתתפו 40 חברות, ונמכרו בה 77% מהפריטים שעלו על הדוכן. מאז יולי 2009, ג'מפילדס ערכה 30 מכירות פומביות של אבני אמרלד ותרשיש ממכרה קאג'ם (Kagem), והכניסה בהן בסך הכל 556 מיליון דולר.

 

מנהל מוצר ומכירות בג'מפילדס, אדריאן בנקס (Adrian Banks), מסר בתגובה כי "תוצאות המכירה הפומבית הראשונה של אבני האמרלד שערכנו בסינגפור מזה למעלה משלוש שנים, משקפות בבירור את ההתאוששות המורגשת בקרב שותפי המסחר שלנו, לאחר תקופה ממושכת של קשיים […]".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן