ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי

ראש ממשלת הודו מגיע לביקור בישראל: ייפגש עם יהלומנים הודים שעובדים בארץ

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ינחת היום ב-16:00 בשדה התעופה בן גוריון, לביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה הודי בישראל. במהלך הביקור יחתום מודי על שבעה הסכמים לשיתוף פעולה בין הודו לישראל, בתחומי המים, החקלאות, החלל והחדשנות. ביקורו יימשך שלושה ימים, ומסמל את התחזקות הקשרים בין המדינות. בין היתר, ייפגש מודי עם קבוצה של יהלומנים הודים שעובדים בישראל.

 

ביום שבת האחרון (1 ביולי), השיק ראש ממשלת הודו את רפורמת המיסוי הגדולה ביותר של הודו מאז זכתה לעצמאות ב-1947. הרפורמה גובשה בעשר השנים האחרונות, ובעקבותיה הודו תהפוך לראשונה לשוק אחד של סחורות ושירותים, כאשר לכל מוצר יהיה מעתה שיעור מס אחיד ברחבי המדינה.

 

מס הסחורות והשירותים החדש (GST) יחליף שורה ארוכה של מערכות מיסוי ומכס, שהיו נהוגות ב-29 המדינות השונות ברחבי הודו. המערכת החדשה מחלקת את כלל הסחורות והשירותים ל-5 דרגות מס, שינועו החל מ-0% עבור רוב מוצרי המזון והחקלאות, ועד 28% עבור מוצרי חשמל ותכשיטים. מטרת הרפורמה הייתה להקל על הבירוקרטיה בהודו, ולהגדיל את המסחר בין המדינות השונות והביקוש המקומי.

 

בשבועות האחרונים, נרשמו מחאות שונות של סוחרים ברחבי הודו, אשר מחו על שיעור המס הגבוה, לטענתם, בתחום עיסוקם. בין היתר, נרשמה גם שביתה חלקית של יהלומנים ותכשיטנים בסוראט, שמחו על שיעור המס הגבוה על תכשיטים.

 

טבעות זהב
צילום:Gudrun Muenz

 

פדרציית המסחר באבני חן ותכשיטים של הודו (GJF) החלה לערוך בשבוע שעבר סדרה של סמינרים בנושא מס הסחורות והשירותים החדש, בעקבות פניות רבות מצד תכשיטנים בנושא. כמו כן, תשיק הפדרציה תוכנה בשם Adhigam, שתסייע לתכשיטנים להסתגל ולאמץ את התקנות החדשות.

 

ניטין קהנדלוואל (Nitin Khandelwal), יו"ר פדרציית המסחר באבני חן ותכשיטים (GJF), אמר כי "כגוף מסחר לאומי, אנו מציגים תכנית ארצית לתכשיטנים, במטרה להקנות ידע ויכולות יישום של המס החדש בעסקים. אנו קוראים לקהילת התכשיטנים שלנו להגביר מוכנות, ולהתחיל להסתגל למשטר המס החדש, בעזרת תוכנת Adhigam, ולאמץ את התקנות החדשות".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן