black whait hands 18417772 1672325

סקירת שוק ההון העולמי: המשקיעים עולים על השור

ברחבי העולם נצפה שינוי מגמה: המשקיעים ״עולים חזרה על השור״, וקונים נכסי סיכון כמו מניות, איגרות חוב בדירוגים בינוניים ונמוכים ושווקים מתעוררים. מסקירת שוק ההון העולמי השבועית של רפפורט עולה, כי לאחר הירידות החריפות בתחילת השנה, משקיעים וגופים גדולים רואים ערך בנכסי סיכון.

 

הבורסה בארה״ב עלתה השבוע ב-2.7% וכך גם האינפלציה, אבל נרשמו נתונים חלשים במדדי הייצור של חודש פברואר. לדברי רפפורט, נתונים אלה עשויים להקשות על הבנק המרכזי להעלות שוב את הריבית, וככל הנראה לא צפויה אחת כזו בחודש הקרוב. בסקטורים שאינם שירותים, נרשמה מגמת התרחבות: בנקים בארה״ב החלו להעלות מרווחי אשראי על נדל"ן מסחרי – צעד שעשוי ליצור לחץ על מחירי הנדל״ן.

 

רפפורט מדווח כי לאחר חודשים ארוכים של ירידות, גם באירופה נרשמה התאוששות, אך החששות טרם שככו: במדינות האיחוד נרשמו מדדי שירותים חלשים, אם כי מדד השירותים של גרמניה הפגין עוצמה והעלה את הממוצע. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-3.3%.

 

הבורסה ביפן רשמה השבוע עליות חדות של 5%, אך המכירות הקמעונאיות ירדו. בברזיל העמיק המיתון מתחת לרמות של המשבר הכלכלי ב-2008, אך נרשמו עליות שערים במניות ובשער הריאל מול הדולר.

 

 

באדיבות אתר בורסת היהלומים הישראלית

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן