שדה תעופה מכס סין

כיצד תשפיע רפורמת המע"מ על יהלומנים בסין?

ממשלת סין הודיעה לאחרונה כי בכוונתה לערוך שורה של רפורמת בתחום המע"מ. גל השינויים הראשון נכנס לתוקף ב-1 במאי, ויתבטא בשלושה מהלכים עיקריים:

 

1. הפחתת שיעור המע"מ. בתחומי הייצור התעשייתי יופחת שיעור המע"מ מ-17% ל-16%; בענפי תחבורה, בנייה, שירותי תקשורת בסיסיים ותוצרת חקלאית – יופחת שיעור המע"מ מ-11% ל-10%. ההפחתה בשיעור המס צפויה לחול גם על מגזרים אחרים שבהם נהוגים כיום שיעורי מע"מ של 17% (למשל, מסחר, סיטונאות וקמעונאות) ו-11% (למשל נדל"ן).

 

יצוין כי בתחום התכשיטים, לקוחות פרטיים ישלמו מעתה 16% מע"מ על תכשיטים, לעומת 17% לפני הרפורמה. חברי בורסת היהלומים הסינית משלמים 4.36% מס, כולל אגרות מקומיות, על מכירה או קניה של יהלומים.

 

2. איחוד והגדלת תקרת המכירות השנתית החייבת במע"מ. תקרות המכירות החייבות במע"מ בחברות יצרניות (כרגע 500,000 יואן) ובחברות מסחריות (כרגע 800,000 יואן) יאוחדו, ויוגדלו לסכום של 5 מיליון יואן.

 

3. אפשרות קבלת החזר מע"מ. הרפורמה תאפשר לחברות עתירות טכנולוגיה וארגוני מו"פ העומדים בתנאים, לקבל החזר חד-פעמי של מע"מ תשומות, במידה שהוא עולה על מע"מ התפוקות (עד כה לא ניתן היה לקבל החזרי מע"מ אלא רק להעביר את העודף לקיזוז בתקופת החישוב הבאה).

 

בטווח הקצר מדובר בשינוי מאתגר עבור חברות שהכניסו סחורה לסין לפני שינויי המע"מ, וטרם מכרו את הסחורה. אם ימכרו אותה אחרי ה-1 במאי, החשבונית שתונפק תישא 16% מע"מ. מדובר באתגר מבחינת רישום במערכת הכספים בסין, מול רשויות המס הסיניות, וכן מול מערכות הכספים מחוץ לסין, ומול מערכות ה-ERP שמנסות לסנכרן בין שתי שיטות ניהול הכספים (GAAP סיני מול GAAP מערבי).

 

בחודשים הקרובים צפויים להיכנס לתוקף שינויים נוספים.

 

העדכון מאת PTL Group

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן