כדור הארץ יהלומים art earth diamonds 2435852 1

סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-28.3.2016

שבוע המסחר אמנם היה מקוצר, אך נשא עימו לא מעט חדשות. כך למשל, בארה״ב נרשמו ירידות קלות, ולצידם קריאה מעודדת של פעילות הייצור. על פי הסקירה השבועית עולה, כי התפתחות זו יתכן ומסמנת את תחתית ׳מיתון׳ היצור בארה״ב בחודשים האחרונים. בתחום הלוואות הרכב נרשמה המשך עליה בחדלות הפירעון עד לרמה של כמעט 3% מסך ההלוואות.

 

לאחר שבועות של היחלשות, התחזק השבוע סל הדולר האמריקאי ב-1%. בכל הנוגע לנפט, לא נרשמו שינויים משמעותיים במחירו השבוע, רמת יצור הגולמי ממשיכה לרדת במתינות, ורמת היבוא לארה״ב עומדת על מספר גבוה של למעלה מ-8 מיליון חביות ביום.
הנפקות החוב של חברות באירופה רשמו שיא, זאת על רקע הרחבת תכנית הרכישות של מריו דרגי, הנגיד האירופי. במקביל, ועל רגע היורו החזק נרשמת יציאה של כספים מכלי השקעה המשקיעים במניות אירופאיות. פיגועי הטרור בבלגיה העלו את סיכויי יציאתה של הממלכה הבריטית מהאיחוד האירופי, ומטבע השטרלינג הבריטי נחלש למול מטבע האירו.

 

רוסיה ניסתה לגייס בשבוע האחרון כ-3 מיליארד דולר באמצעות אג״ח בשווקים הבינלאומיים. המדינה פנתה לבנקים ובתי השקעות, אך אלו סירבו לה והורו לה לשוב לאחר הסרת הסנקציות של פוטין.

 

ביפן עלה השבוע מדד הנייקי ב-1%, משקיעים מקומיים רכשו אג״ח זרות, ומשקיעים זרים מכרו מניותיהם. למרות כל זאת, מטבע הין נשאר חזק יחסית למול הדולר.

 

 

באדיבות אתר בורסת היהלומים הישראלית

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן