מטילי זהב טהור

חגיגות היובל לשוק הזהב החופשי

שוק הזהב מציין השנה נקודת ציון חגיגית: לפני 50 שנה בדיוק, בחודש מרץ 1968, ממשלת ארה"ב צימצמה את גיבוי הדולר במטילי זהב שהחזיקה בכספות הבנק המרכזי ל-25%, ובכך נפתח מסחר בזהב בשוק החופשי. כמדי שנה, מפרסמת חברת CPM את דו"ח הזהב השנתי והדו"ח ל-2017, כולל סיכום שנתי של סטטיסטיקה, וניתוח של תנודות מחירי הזהב בעולם בשנה החולפת.

 

מחירי הזהב ל-2017

 

מחירי הזהב אשתקד נותרו כמעט ללא שינוי, דבר שהשפיע לטובה על תעשיית התכשיטים, העושה שימוש רב בזהב. על פי הדו"ח, סין והודו הן הצרכניות העיקריות של זהב לשימוש בתכשיטים. בהודו כשני-שליש מצרכני הזהב המיובא למדינה הם יצרני תכשיטים. עם זאת, ממשלת הודו חוקקה לאחרונה שני חוקים שמקשים על יצרני התכשיטים ההודיים: ראשית, הממשלה העלתה את המס על זהב (GST) ל-3%, ושנית, חוקקה חוק המחייב את מי שברשותו זהב לפרט את השקעותיו במתכת היקרה. חוקים אלו מקשים על יצרני התכשיטים ההודים.

 

השקעות בזהב

 

2017 היתה שנה מאכזבת למשקיעים בזהב, מאחר שהמחירים כמעט ולא עלו. השקעה בזהב ע"י אנשים פרטיים מתבצעת באמצעות רכישת תכשיטים, מטבעות זהב ומדליות. בסין, שבה האזרחים אינם רשאים לבצע השקעות מחוץ למדינה עקב מגבלות ממשלתיות, מושקע הכסף הפרטי בתכשיטים, במטבעות זהב ובמדליות. לאור היציבות המוניטארית והתחזקות הרכוש הפרטי, התחזית היא כי ההשקעה הפרטית בזהב רק תלך ותגדל.

 

גם בנקים רוכשים זהב לשם השקעות. כ-95% מרכישות זהב לשם השקעה על ידי בנקים במהלך 2017, התבצעו על ידי בנקים ברוסיה, טורקיה וקזחסטן.

 

תחזית לשוק הזהב לשנים 2018-2019

 

במסגרת הדו"ח, החברה צופה עלייה מתונה במחירי הזהב בשנים 2018-2019. מחד, מדובר בבשורה טובה ליצרני התכשיטים. מאידך, החברה צופה כי מכירות הזהב העולמיות יישארו באותה רמה, או אף יירדו, מאחר שלא נרשמת עלייה בשכר הממוצע, לאנשים יש פחות כסף עודף לרכישת תכשיטים, וצעירים מעדיפים מעט תכשיטים, ובמשקל קל.

 

דו"ח הזהב השנתי

 

בדו"ח הזהב השנתי, מנתחת חברת CMP מגמות היצע וביקוש, מסחר עכשווי במטילי זהב, מגמות בשנה החולפת, וכן מוסרת תחזיות לעתיד. בנוסף, הדו"ח כולל פרטים על כריית זהב במכרות, הפקה במרבצים משניים, היקף ההשקעה בזהב, העברת זהב בין בנקים, וניתוח תנודות המחירים בשוק העולמי.

 

CMP היא חברה לייעוץ פיננסי, מחקר והערכת סחורות, המספק מחקרים וניתוחים עצמאיים לשוק הזהב העולמי. זוהי השנה ה-32 שהחברה מפרסמת את דו"ח הזהב השנתי.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן