כנסת ישראל

לידיעת היהלומנים: פורסמו ממצאי הערכת הסיכונים הלאומית בתחום הלבנת הון

לידיעת ציבור היהלומנים: הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים מפרסמת את הנוסחים הפומביים של הערכת הסיכונים הלאומית ושל הערכת סיכוני המערכת הפיננסית.

 

מסמך עיקרי הממצאים של הערכת הסיכונים הלאומית בתחום הלבנת הון מרכז את עיקר ממצאי סקר הסיכונים הלאומי בתחום סיכוני הלבנת הון בישראל, אשר נועד לזהות ולהעריך את הסיכונים בתחום הלבנת הון במדינת ישראל. סקר הסיכונים נועד לסייע למגזר הציבורי והפרטי לזהות את סיכוני הלבנת ההון במדינה, להבין את הסיכון הפוטנציאלי של תופעות אלה למערכת הפיננסית ולביטחון הלאומי, ולהכיר את הפעולות הננקטות על ידי המדינה כדי להתמודד עם סיכונים אלה. לקריאת המסמך לחצו כאן.

 

מסמך עיקרי הממצאים של הערכת הסיכונים בתחום הלבנת הון – המערכת הפיננסית, נכתב בתגובה לסטנדרטים הבינלאומיים שמתווה ארגון ה-FATF, המוביל את המאבק הבינלאומי בהלבנת הון ומימון טרור. בהתאם להמלצות הבינלאומיות, ביצעה מדינת ישראל סקר סיכונים לאומי של המערכת הפיננסית בישראל, במטרה למפות את תחומי הפעילות הפיננסית היוצרים סיכוני הלבנת הון, להבין את נקודות התורפה והפרצות המאפשרות את קיומם, ולבחון דרכי התמודדות הולמות. לקריאת המסמך לחצו כאן.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן