בנק איגוד בורסת היהלומים

סופו של עידן: בנק אגוד נמכר למזרחי טפחות

בנק אגוד, הבנק המממן העיקרי של ענף היהלומים הישראלי, הודיע היום (שלישי) על עסקת מיזוג עם בנק מזרחי טפחות. במסגרת העסקה, מזרחי טפחות ירכוש את בנק אגוד לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, באמצעות הקצאת מניות מזרחי לבעלי מניות של אגוד.

 

מדובר ברכישת הבנק השישי בגודלו במערכת הבנקאית על ידי הבנק השלישי בגודלו. עם השלמת המיזוג, המערכת הבנקאית בישראל תמנה שבעה בנקים.

 

הסכם הרכישה מותנה כעת בהסכמת עובדי איגוד למהלך התייעלות מהותי, באישור בנק ישראל, באישור מרשות ההגבלים העסקיים ובהסכמת ציבור בעלי המניות באגוד למהלך.

 

בנק אגוד הוקם ב-1951, ובין השנים 1983-1993 היה נתון לשליטת מדינת ישראל ובנק לאומי. ב-1993 הועבר גרעין השליטה לגורמים פרטיים – שלמה אליהו אחזקות, ישעיהו לנדאו אחזקות, ונכסי דוד לובינסקי.

 

לבנק אגוד יש קשר ארוך עם ענף היהלומים. בורסת היהלומים הראשונה שכנה בבניין שבו נמצאים משרדי הנהלת הבנק בת"א, וכיום שוכן סניף הבנק בבניין שמשון, במתחם הבורסה. שווי התיק  של ענף היהלומים בבנק אגוד מוערך בכמילארד דולר, והאשראי של הבנק לענף מסתכם בכ-343 מיליון דולר, לעומת 280 מיליון דולר באשראי לענף מצד מזרחי טפחות. לפני כשבועיים דווח כי בנק אגוד מנסה להעביר את תיקי היהלומנים והמשכנתאות לגורמים מוסדיים.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן