יהלומים צבועים בלבן וצהוב

בריזה ליאור מומחים בצביעת יהלומים

 

"לא כל יהלום מתאים לכל צבע מבוקש" מסביר ליאור איזבוצקי הבעלים של בריזה ליאור. "תהליך צביעת היהלומים כולל שימוש בלחץ וטמפרטורה גבוהים. למעשה, תהליך הצביעה משלים את התהליך שהיהלום עצמו היה עובר בטבע, אם היה נשאר באדמה עוד שנים רבות.
תהליך הצביעה נעשה ללא מגע יד אדם והצבע שמתקבל הוא קבוע ובלתי הפיך. ניתן לחזק את הצבע אך בלתי אפשרי להחזיר את הצבע לקדמותו.

 

המומחיות שלי, שנרכשה במשך השנים שאני עוסק בצביעת יהלומים, מאפשרת לי לזהות איזה יהלום יתאים לאיזה צבע. כך הלקוחות יכולים להבין איך היהלומים שנמסרו לצביעה יראו בסיום התהליך.

 

תהליך הצביעה נעשה בישראל, בשיתוף עם אחד הקיבוצים בצפון הארץ. המפעל המייצר מוצרים תעשייתיים, משתמש באחד מתהליכי הייצור בהקרנת לייזר. עודפי ההקרנה מועברים ליהלומים וכך הם משנים את צבעם."

 

בריזה ליאור מחולקת לשלוש מחלקות האחת עוסקת ביהלומים קטנים לבנים, מחצי נקודה עד קרטים באיכויות זולות עד גבוהות לפי גדלים ומידות ואיכויות. יהלומים אלו מיוצרים בשותפות, רבת שנים, עם חברה הודית המייצרת יהלומים בהודו באיכות בינונית וחברה מהונג קונג המייצרת בסין יהלומים באיכויות גבוהות.

 

מחלקה נוספת עוסקת במכירת יהלומים צבועים בכל הגדלים, בכל הניקיונות וב- 14 צבעים שונים, ומחלקה הנותנת שירותי צביעת יהלומים על פי בקשות של הלקוחות המגיעים מישראל ומהעולם.

 

בריזה ליאור מוכרת יהלומים למזרח הרחוק הכולל ויאטנם, הפיליפינים, יפן, סין ועוד וכן לאירופה, בעיקר איטליה, גרמניה וקנדה.

 

בכל שנה משתתפת החברה בשלוש התערוכות הגדולות בהונג קונג, במרץ, יוני וספטמבר וכן בתערוכת JOVELLA – תערוכת התכשיטים היחידה בישראל הנערכת בכל קיץ בתל אביב. "יש לנו גם לקוחות ישראלים רבים ואנו רואים חשיבות בהשתתפות בתערוכת ג'ובלה בישראל, בה אנו משתתפים כבר שמונה שנים." אומר ליאור איזבוצקי "אבל מקרה מיוחד קרה לי דווקא בתערוכה בהונג קונג. אב ובתו בת ה- 15 מאחת נסיכויות המפרץ, הגיעו לביקור בביתן שלנו. האב ביקש מבתו לבחור כל יהלום שהיא רוצה והיא בחרה יהלום ורוד יקר, בזמן שהאב נכנס לשלם הבת כבר עברה לביתן הבא מצביעה על יהלום נוסף.

 

בתערוכה שהתקיימה שנה לאחר מכן חזרו האב ובתו לביקור בביתן והסיפור חזר על עצמו. אלא שהפעם לאב לא היה את מלוא הסכום לתשלום והוא השאיר סכום כסף כמקדמה והלך. הוא לא חזר לקחת את היהלום ומאז אני מחפש אותו בכל תערוכה כבר שנים. עדיין שומר לו את היהלום."

 

בריזה ליאור נוסדה בשנת 2002 ומונה כעשרה אנשים חלקם עובדים בחו"ל באופן קבוע. החברה לא מייצרת תכשיטים אבל משתפת פעולה עם תכשיטנים מכובדים ברחבי העולם ובארץ. "אנו מתמחים בצביעת יהלומים ולא בעיצוב תכשיטים, אבל אוהבים לתת את היהלומים שלנו לתכשיטנים ולתת להם לעצב כיד הדימיון הטובה עליהם. את התכשיטים אנחנו מוכרים בשותפות בתערוכות ברחבי העולם."

 

אז אם מתחשק לכם לרענן את היהלומים שלכם בצבע אתם מוזמנים לבריזה ליאור שיהפכו את היהלום הלבן ליהלום צבוע בכל אחד מצבעי הקשת.
צפו בתמונות בריזה ליאור

 

עקבו אחרי בריזה ליאור בפייסבוק

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן