dreamstime 91401 7 6238423

קונפדרציית התכשיטים העולמית קוראת לפקח על הפקת היהלומים במרנג'

קונפדרציית התכשיטים העולמית (CIBJO) חזרה על תמיכתה בעקרונות תהליך קימברלי (Kimberley), ובמערכת הערבויות התומכות של מועצת היהלומים העולמית (WDC).

 
קונפדרציית התכשיטים העולמית משוכנעת עמוקות כי תהליך קימברלי מנע וימשיך למנוע את כניסתם של יהלומי מריבה לשווקים הלגיטימיים. מבחינה זו, קונפדרציית התכשיטים העולמית מצפה ליישום מלא ובהקדם של אמצעי פיקוח קפדניים בשדות היהלומים מרנג' (Marange) שבזימבבואה, שעליהם הוסכם בוועידת קימברלי שנערכה בסווקופמונד, נמיביה, ב-5 בנובמבר 2009.

 
קונפדרציית התכשיטים העולמית הצטרפה בכך למועצת היהלומים העולמית, לפדרציה העולמית של בורסת היהלומים (WFDB) ולההתאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA), במחוייבותם לסיים ולמנוע את השימוש ביהלומי גלם למימון עימותים בכל אזור שהוא.

 
קונפדרציית התכשיטים העולמית קראה, על כן, בפגישתה השנתית שנערכה החודש במינכן, גרמניה, לחבריה במסחר ובתעשיית אבני החן והתכשיטים להגביר משמעותית את מאמצי התעשייה להבטיח כי יהלומים משדות מרנג' לא ייכנסו לשווקי המסחר, במיוחד עד שתהליך קימברלי ייושם וישלוט באופן פעיל ויעיל בייצוא יהלומי הגלם מאזור זה.

 
קונפדרציית התכשיטים העולמית מכירה בכך שתהליך קימברלי פיתח, לצד ממשלת זימבבואה, מנגנון שמטרתו להבטיח כי הפקת היהלומים בזימבבואה בכללותה תעמוד בדרישות התהליך, כולל יהלומים המגיעים ממרנג', האזור היחיד בזימבבואה שבו נרשמו עדויות משמעותיות על אי עמידה בתקנות.

 
בעוד קונפרציית התכשיטים העולמית תומכת לחלוטין במנגנון, היא מתעקשת על כך שכל הגורמים בשרשרת אספקת היהלומים אחראים לביצוע בדיקת נאותות אינטנסיבית על מנת אינטנסיבית על מנת להבטיח כי לא יתבצע מסחר ביהלומים ממרנג' עד שמפקח מטעם קימברלי ישהה במקום, וישלוט בייצוא מהאזור.

 
קונפרציית התכשיטים העולמית מבקשת גם להזכיר לכל חבריה בשרשרת האסקפה של מסחר היהלומים להשתמש במערכת הערבויות בכל פעם שנמכרים מוצרים אלו (יהלומי גלם, יהלומים מלוטשים, או תכשיטים המכילים יהלומים). מערכת זו תוכננה לספק ערבויות לאורך כל שרשרת האספקה, עד לרמת הצרכן, ולפיהן אין מדובר ביהלומים שנסחרו בניגוד לדרישות כלשהן מצד תהליך קימברלי.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן