museum1

מוזיאון היהלומים משיק אתר אינטרנט חדש

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, אשר נמצא ברמת גן, משיק בימים אלו אתר אינטרנט חדש.

 

באתר שכתובתו www.diamond-museum.co.il ניתן למצוא מידע על תערוכות הקבע המוצגות במוזיאון והתערוכות המתחלפות, אירועים ופעילויות מיוחדות לכל המשפחה, תכניות הדרכה למערכת החינוך ולקהל הרחב, חומר אודות המוזיאון – כיצד הוקם ועל ידי מי, וכן מידע כללי על המוזיאון, הכולל אינפורמציה על שעות פעילות המוזיאון, דמי כניסה וכיצד להגיע אליו, וכמובן דרך ליצירת קשר עם הנהלת המוזיאון. באתר אף מופיעות תמונות רבות של המוזיאון ושל מוצגים מתוך תערוכות הקבע, התערוכות המתחלפות וכן פעילויות שהתקיימו במוזיאון. חשוב לציין כי האתר החדש מונגש .

 

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, שוכן במתחם בורסת היהלומים ברמת גן ומשמש חלון ראווה של ענף היהלומים בכלל ושל תעשיית היהלומים הישראלית בפרט. המבקרים במוזיאון נחשפים באופן חוויתי לתהליך שעובר היהלום מרגע היווצרותו במעבה האדמה, דרך שיטות הכרייה השונות, שלבי העיבוד מגלם למלוטש, מאפייני המסחר הייחודיים לו וכמובן גם תכונותיו והשימושים השונים הנעשים בו בענפי הנוי והתעשייה.

 

המוזיאון נוגע גם בפן היהודי והישראלי של ענף היהלומים תוך שימת דגש מיוחד על הקשר ההיסטורי בין המסחר ביהלומים והקהילה היהודית בגולה, על האופן שבו קמה תעשיית היהלומים מהגדולות בעולם דווקא בישראל, על הפיתוחים הטכנולוגיים הייחודיים לענף שכולם פרי המצאה ישראלית וגם כיצד הפך ענף היהלומים לאחד מהמובילים בכלכלת ישראל. התצוגה במוזיאון מדגישה את השילוב הייחודי בענף זה בין מסורת והיסטוריה לבין הצורך בהתאמה לשינויי הזמן ולפיתוחי הטכנולוגיה .

 

משך הסיור במוזיאון הינו כשעה והסיור מועבר ע"י צוות המדריכים של המוזיאון. הסיור כולל מלבד הדרכה פרונטאלית של הצוות גם סרטוני מולטימדיה ומוצגים הקשורים להם כמו למשל – יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים במגוון צורות וצבעים, מכשירים וטכנולוגיות הקשורים בתהליך העיבוד, תכשיטים ואביזרי חן משובצים יהלומים, וגלריה למינרלים ואבני חן מרחבי העולם. במוזיאון יש חלל מיוחד לתערוכות מתחלפות מהארץ ומחו"ל וכן חדר הדרכות אשר בו מתבצעות הפעלות ופעילויות יצירה לילדים ולכל המשפחה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן