יהלום גלם ענק Constellation

יהלום הגלם היקר בעולם ילוטש בישראל

יהלום ה-Constellation, שמשקלו 813 קרט, הובא לישראל לטובת ליטוש באמצעות לייזר, בשלב הראשון של ליטוש היהלום מאז התגלה ב-2015 במכרה קארווה (Karowe) בבוצוואנה, על ידי חברת הכרייה הקנדית לוקרה (Lucara).

 

יהלום ה-Constellation הובא לישראל לטובת ליטוש במתקן ליטוש הלייזר המתקדם סינובה (Synova), הממוקם בבורסת היהלומים הישראלית. טכנולוגיית הלייזר מיקרוג'ט (MicroJet) של סינובה (LMJ) מאפשרת דיוק מקסימלי ובזבוז מינימאלי בליטוש יהלומים, מצמצמת את הנזק הנגרם ליהלומי גלם יקרים, ובעלת תפוקה רבה יותר. המתקן של טכנולוגיית הלייזר מיקרוג'ט הוא המתקדם בעולם מבחינה טכנולוגית, ומופעל על ידי צוות בעל מומחיות חסרת תקדים.

 

יהלום ה-Constellation עשוי להניב את אחד היהלומים המלוטשים חסרי פגמים הגדולים בעולם. יהלום הגלם נמכר אשתקד תמורת 63 מיליון דולר, במכירה פומבית של סותבי'ס (Sotheby’s), לחברת נמסיס אינטרנשיונל (Nemesis International) מדובאי, והפך ליהלום הגלם היקר ביותר בשנים האחרונות. יהלום הגלם לסדי לה רונה (Lesedi la Rona), שמשקלו 1,109 קרט, והתגלה באותו מכרה על ידי לוקרה, נמכר מוקדם יותר השנה תמורת 53 מיליון דולר.

 

ה-Constellation נמכר לחברת תכשיטי היוקרה דה גריסוגונו (de Grisogono), שתקבע כיצד ילוטש. על פי ההערכות, יהלום הגלם שמשקלו 813 קרט ילוטש לכדי שני יהלומים מלוטשים במשקל 325 קרט ו-100 קרט, בצבע D ודרגת ניקיון ללא פגמים – הגדול מהם יהיה אחד היהלומים חסרי הפגמים הגדולים בעולם.

 

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, אמר כי "הבאתו של יהלום ה-Constellation לישראל לשם ליטוש בלייזר מדגישה את תפקידה של ישראל כבירת הטכנולוגיה העולמית בתעשיית היהלומים. זוהי בורסת היהלומים שאנו שואפים לה – חדשנית, יצירתית ואנרגטית".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן