יורם דבש לי קיאנג

יהלומנים סינים ילטשו יהלומים גדולים בישראל

יהלומנים מסין ילטשו יהלומים גדולים בישראל, במפעל הליטוש החדש שבורסת היהלומים הישראלית ומכון היהלומים הישראלי מקימים בימים אלו במתחם בורסת היהלומים ברמת גן. זהו אחד מתחומי שיתוף הפעולה שעליהם הסכימו נשיא בורסת היהלומים יורם דבש, ונשיא בורסת היהלומים של שנחאי, לי קיאנג (Li Qiang), שחתמו השבוע ברמת גן על מזכר הבנות היסטורי בין שתי הבורסות. נציגים משני הצדדים ציינו כי מדובר באמת במקרה נדיר של "גלובליזציה בכיוון הפוך".

 

"זהו מצב מאוד לא שגרתי, שבו יהלומנים סינים ישלחו את היהלומים הגדולים שלהם לליטוש בישראל. זוהי עדות למומחיות המוכרת של הלוטשים הישראלים, וליתרונות הטכנולוגיים של התעשייה כאן", אמר נשיא הבורסה, יורם דבש. "הקמת מפעל הליטוש החדש שלנו ליהלומים גדולים הוא חלק מהמהפכה הטכנולוגית שאנו מיישמים בבורסת היהלומים הישראלית, הכוללת השקה של חנות אונליין הגדולה בעולם למכירת יהלומים. טכנולוגיה היא הדרך להוביל את התעשייה בנתיב מוצלח לעתיד, במיוחד לאור האתגרים שעמם אנו מתמודדים לאחרונה".

 

מזכר ההבנות נחתם במהלך ביקורה של משלחת בכירה בישראל, הכוללת חברי הנהלה וחברים בבורסת היהלומים של שנחאי. את המשלחת קיבלו נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, מר קובי קורן, יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי, וכן מועצת המנהלים של בורסת היהלומים. ההסכם כולל שורה של תחומי שיתוף פעולה, כולל הקצאת משרדים וחללים למסחר, הקלת תהליך הצטרפותם של חברים בבורסה אחת לבורסה השנייה, וכן השתתפות בקורסים המועברים בכל אחת מהבורסות. מזכר ההבנות מציין גם כי כל צד יסייע לשני לפתח את תעשיית היהלומים המקומית", וזאת מתוך "הכרה בחשיבות של כל צד לתעשיות היהלומים והתכשיטים הבינלאומיות, והעניין המשותף בשיתןף פעולה".

 

מפעל ליטוש מתקדם ליהלומים גדולים

 

בורסת היהלומים הישרלאית ומכון היהלומים הישראלי השקיעו יותר מ-3 מיליון דולר בבניית מפעל חדש לליטוש יהלומים גדולים, שיהיה המתקדם ביותר טכנולוגית בעולם. המפעל יכלול שני מרכזי ליטוש שימוקמו במתחם בורסת היהלומים, ישתרע על פני כ-1,100 מ"ר, ויעסיק כ-150 לוטשים. למרות שרוב הליטוש של יהלומים קטנים עבר מישראל למדינות אחרות, בעיקר להודו, ליטוש של יהלומים גדולים נותר במידה רבה בארץ. בבורסה מקווים כי המפעל החדש, שיציע אבטחה מקסימלית ואת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, יפתה יהלומנים שכעת מלטשים יהלומים במדינות אחרות, להשיב את פעילות הליטוש לישראל. המפעל צפוי ללטש אלפי יהלומים בשנה, במשקל של בין 5 קרט ל-10 קרט ומעלה. המפעל צפוי להיפתע בסוף ינואר 2019, במהלך שבוע היהלומים הבינלאומי הבא בישראל.

 

יורם דבש: עדות מדהימה למוניטין של ענף היהלומים הישראלי

 

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק, כתב נשיא הבורסה, יורם דבש, כי "במעמד המרגש חתמנו על מזכר הבנות ראשון מסוגו, על פיו, בין השאר, חברות סיניות בכירות יעבירו לישראל את עיבוד האבנים הגדולות למפעל שיקום במתחם הבורסה שלנו. המהלך יוצא הדופן הזה, שבו הסינים מוציאים עבודה לישראל בניגוד למגמה העולמית, הוא עדות מדהימה ליתרונותיה של הטכנולוגיה הישראלית ולמוניטין העולמי של ענף היהלומים שלנו. הקמת מפעל היהלומים החדש הוא חלק מהמהפכה הטכנולוגית שהבורסה עוברת בימים אלה, בהמשך למהלכים שכבר יצאו לדרך".

 

דבש כתב עוד כי "מלבד ההחלטה להעביר לישראל את פעילות הליטוש של חברות בכירות בשוק הסיני, הוסכם במזכר ההבנות כי הבורסות יספקו משרדים וחדרי מסחר ויקצרו ויקלו את תהליך הקבלה של יהלומן ישראלי בבורסה הסינית ליהלומים ושל יהלומן סיני בבורסת רמת גן, וכן חברי הבורסה שלנו אף הוזמנו להשתתף בקורסים אקדמיים שהבורסה ליהלומים בשנגחאי מעניקה לחבריה ויקבלו כרטיס טיסה לשנגחאי".

 

דבש סיפר כי ראש עיריית פודונג, מר האנג ינגוואי, נשא אף הוא דברים ואמר כי "היהלומים הפכו לסמל לידידות בין שנחאי לישראל ולאספקט מרכזי של המסחר בין המדינות, היות שישראל היא שחקנית מובילה בענף היהלומים העולמי. לבורסת היהלומים הישראלית יש הרבה מה להציע לנו בתחום הטכנולוגיה, היזמות והטיפול באבנים יקרות ערך. הסינים מאוד אוהבים יהלומים מתוצרת ישראל. סינים רבים שקנו יהלום קטן לחתונתם קונים יהלום גדול יותר לחתונת הכסף שלהם ורבים מהם קונים אותו מתוצרת ישראל".

 

נשיא בורסת היהלומים שנחאי התייחס לקשר המיוחד שיש בין הבורסה הישראלית לבורסה של שנגחאי ולהסכם שיתוף הפעולה: "לישראל ולסין יש יחסים טובים מאוד במיוחד בענף היהלומים, אני לא אשכח כמה עזרה קיבלנו מעמיתנו בישראל בזמן הקמת הבורסה בסין. המהלכים הטכנולוגיים שאתם מבצעים כיום הם מרחיקי ראות ומרשימים ביותר. ישראל היא ממובילות השוק העולמי וההסכם היום יוצר בסיס לשיתוף פעולה פורה בעתיד ששני הצדדים ירוויחו ממנו".

 

נשיא הבורסה הישראלית סיכם כי "שיתוף הפעולה וההחלטה להעביר חלק מפעילות הליטוש לישראל היא פריצת דרך היסטורית, ואני מברך על החתימה על מזכר ההבנות. בורסת היהלומים של שנחאי היא חברת אמת של בורסת היהלומים הישראלית, ואני רוצה לברך את נשיא בורסת היהלומים של שנחאי, ראש עיריית פודונג ומשלחתם, על הביקור בבורסה שלנו. אני סבור שההסכם יעניק לשתי התעשיות תשתיות חשובות שיסייעו להתפתחות שלהם, והדרך המשותפת תביא לפיתוח תעשיית היהלומים והתכשיטים ברמה הבינלאומית".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן