המדען הראשי בורסת היהלומים

בורסת היהלומים פתחה רשמית את מרכז החדשנות

בורסת היהלומים הישראלית השיקה אתמול (שלישי) באופן רשמי את מרכז חדשנות היהלומים החדש בבורסה. החממה הטכנולוגית, הממוקמת במתחם בורסת היהלומים, תארח ותתמוך בסטארט-אפים הקשורים ליהלומים במגוון תחומים. אירוע ההשקה נערך ביומו השני של שבוע היהלומים הבינלאומי ה-7 בישראל, שיינעל היום.

 

 

באמצעות המיזם החדש, תקדם בורסת היהלומים הישראלית טכנולוגיות חדשות, שיביאו ערך מוסף לתעשיית היהלומים ולענפים אחרים. הסטארט-אפים שעשויים להצטרף לחממה כוללים פרויקטים בתחומים של רובוטיקה, לייזר, טכנולוגיות מתקדמות אחרות לייצור יהלומים, מציאות וירטואלית, פלטפורמות שיווק חדשניות ועוד.

 

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, אמר בטקס ההשקה כי "זה משהו שאפשר היה רק לחלום עליו, והצלחנו להפוך זאת למציאות. אנחנו משדכים את המומחיות והניסיון של תעשיית היהלומים הישראלית, עם המקוריות והיצירתיות של אומת הסטארט-אפ. אני מאמין שאם תעשיית היהלומים רוצה להמריא, זו הדרך לעשות זאת".

 

 

מ"מ יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי, העומד גם בראש ועדת חממה טכנולוגית, אמר כי "אנחנו בוחרים את הסטארט-אפים בתשומת לב רבה, בסיוע מיטב היועצים. אנחנו לא משקיעים בטכנולוגיות, אלא באנשים. המיקום של המרכז במתחם בורסת היהלומים הוא יתרון עצום עבור שני הצדדים".

 

 

ד"ר עמי אפלבאום, המדען הראשי במשרד הכלכלה, העומד גם בראש רשות החדשנות, שיבח את המיזם החדש, וחזר על הבטחתו של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, לספק תמיכה פיננסית לפרויקט. אפלבאום אמר כי "מרכז החדשנות ישנה את המשחק מבחינת התעשייה, מדובר במהפכה אמיתית. הטכנולוגיות שיפותחו כאן עשויות להחזיר חלק גדול מייצור היהלומים לישראל".

 

לאתר של החממה הטכנולוגית לחץ כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן