בועז מולדבסקי יורם דבש

נשיא הבורסה יורם דבש אירח את ראש ממשלת גוג'ראט

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, וראש ממשלת גוג'ראט, ויג'אי רופאני (Vijay Rupani), שוחחו על הקשר הקרוב בין קהילות היהלומים של שתי המדינות, ועל הצמיחה והשגשוג שהוא מייצר לשני הצדדים, במהלך ביקור רשמי של משלחת בכירה מגוג'ראט בבורסת היהלומים. השניים דנו גם בדרכים לשפר את הקשרים העסקיים בין שתי המדינות.

 

בעוד שני הצדדים חלקו מחמאות לקשרים החזקים בין קהילות היהלומים של ישראל והודו, דבש הצביע גם על הקושי שנגרם בשל מס בשיעור של 6% שהוטל בהודו על יהלומים מלוטשים. "המס מקשה מאוד על יהלומנים הודים שרוצים לרכוש יהלומים מלוטשים בישראל, ועל יהלומנים ישראלים שרוצים לסחור עם עמיתיהם ההודים", אמר דבש. הוא ציין בפני ראש הממשלה גם כי בדיונים עם מנהיגי הבורסה ההודית, גילה כי הורדת המס היא אינטרס משותף ליהלומנים הודים וישראלים.

 

ראש ממשלת גוג'ראט הסכים כי למסחר חופשי בין שתי התעשיות יש חשיבות רבה לשני הצדדים, והבטיח לבדוק את הנושא. ליוו אותו לפגישה כמה שרים מארצו, וכן סגנית שגריר הודו בישראל וראש המחלקה המסחרית, ד"ר אנג'ו קומר (Anju Kumar). מצד ישראל, השתתפו בפגישה גם המפקח על היהלומים, דני טל, יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, יעקב קורן, ולצדם יהלומנים בכירים מישראל ומהודו.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן