idc 10

בורסת היהלומים מינתה שופט בדימוס לתיקי בוררות גדולים

בורסת היהלומים הודיעה כי תעמיד מעתה שופט בימ"ש מחוזי בדימוס בראש מוסד הבוררות הוותיק, במקום חברי בורסה, בצעד המסמן שינוי משמעותי במסורת בת 80 שנה. בעקבות ההחלטה, מחלוקות פיננסיות בין חברי בורסה בסכום של למעלה מ-400 אלף דולר, וכן ערעורים במחלוקות קטנות יותר, יובאו מעתה בפני בוררות בדרג גבוה יותר, בראשות שופט בדימוס, ואילו מחלוקות בנוגע לסכומים נמוכים יותר יוכרעו בדרג בוררות נמוך יותר, המורכב מחברי בורסה ותיקים. ההחלטה התקבלה ואושרה בפגישה הכללית של הבורסה, שנערכה בשבוע שעבר.

 

בורסת היהלומים הישראלית מתגאה במוסד הבוררות שלה, שמאפשר ליישב מחלוקות בין החברים באופן מהיר ומקצועי, בהליך גישור או בבוררות. הבוררים הם חברי בורסה בעלי שנות ניסיון רבות ומוניטין ללא דופי, הרואים בתפקידם שירות ציבורי חשוב.

 

בעקבות השינוי, בורסת היהלומים הישראלית מסרה כי היא מקווה להגביר עוד יותר את רמת המקצועיות של הליכי הבוררות. נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, מסר כי "זוהי החלטה חסרת תקדים שתחזק את מעמדו של מוסד הבוררות בישראל ובעולם היהלומים. היא תתרום להגברת השקיפות והאובייקטיביות, ותחזק את עצמאותו של מוסד הבוררות. אין לי ספק שבתי דין אזרחיים ייחסו מעתה משקל רב אף יותר להחלטות שהתקבלו במוסד זה".

 

דבש הוסיף כי "לאחר שהגענו להסכם היסטורי עם רשות המסים בישראל, מדובר בצעד נוסף במאמצינו לחזק את מעמדה של בורסת היהלומים הישראלית מול רשויות הממשלה ותעשיית היהלומים העולמית".

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן