כנס קימברלי נובמבר 2010

אופן הניהול העולמי של אמנת קימברלי זכה למחמאות מנציגי האו"ם בכנס היהלומנים בבוצוואנה

כנס היהלומנים השנתי בנושא אמנת קימברלי שהסתיים בבוצוואנה, זכה לשבחים רבים- נציג ארגון שותפות אפריקה-קנדה, איאן סמילי, אמר בסיכום הכנס: "הופתענו לטובה מנכונות המשתתפים לעסוק ולקדם את הנושא בזריזות, בהגינות וביעילות".
בכנס הוחלט להציג בפני גאנה תנאים מגבילים להמשך שיתופה באמנת קימברלי וזאת לאור ממצאים המעידים על זליגה של "יהלומי מחלוקת" מחוף השנהב דרך גאנה באופן לא חוקי. כמו כן, הוצגו בכנס נתונים חמורים בנוגע למסחר ביהלומים המופקים בוונצואלה ואי עמידה לכאורה בתהליך קימברלי. לאור נתונים אלה הוחלט לנקוט בצעדים חמורים ולשלוח לוונצואלה צוות ביקורת של אמנת קימברלי במטרה להשפיע על הממשל לטפל בבעיה באופן מיידי.
נשיא התאחדות תעשייני היהלומים ויו"ר המכון, מוטי גנץ, ציין כי ישראל מהווה מודל ליישום מוצלח של תהליך קימברלי, אשר בא לידי ביטוי בשיתוף פעולה בין הממשלה שחתומה על האמנה לבין ענף היהלומים הישראלי. ישראל זוכה לקרדיט בינלאומי על תרומתה לעיצוב התהליך ויישומו.
נשיא בורסת היהלומים הישראלית, וסגן נשיא פדרציית הבורסות ליהלומים בעולם, אבי פז, אמר היום: "אנחנו נחושים לעשות הכל על מנת למגר את התופעה הפסולה הזו, ומדינות שלא יעמדו בתנאים של אמנת קימברלי לא יוכלו לסחור ביהלומים".
תעשיית היהלומים הישראלית יוצגה בכנס בבוצוואנה על ידי יאיר כהן (מנכ"ל הבורסה), מוטי בסר (מנכ"ל התאחדות תעשייני היהלומים), עודי שנטל (משנה למנכ"ל משרד התמ"ת) ואריה לב (סגן המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת).

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן