דבש זיני גולדין יהלומים

פרופסור שמחה גולדין התארח בבורסת היהלומים

המועדון החברתי-כלכלי של בורסת היהלומים אירח ביום שלישי, ה-9 באוקטובר, את ההיסטוריון, פרופסור שמחה גולדין, להרצאה בנושא מנהיגות חינוכית, מהי מנהיגות ואיך צומחת מנהיגות חינוכית. ההרצאה נועדה להעביר את צוואתו הרוחנית של בנו, הדר גולדין, קצין גבעתי שנשבה במהלך הלחימה במבצע צוק איתן, והוכרז כחלל צה"ל. לפני ההרצאה נפגש פרופסור גולדין עם נשיא בורסת היהלומים יורם דבש בלשכתו.

 

פרופסור גולדין, סא"ל במילואים ומג"ד בעצמו, סיפר כי במהלך ה"שבעה" של בנו, הגיעו לבית חניכים וחיילים של הדר, שהציגו בפני המשפחה קטעים שכתב להם בנו. "התגלו לנו דברים שלא ידענו עליו. הדר היה תמיד ילד מיוחד, יש לו אח תאום, והוא החל לצייר כבר מגיל 10 בכישרון רב. בגיל 19 כתב ספר פירושים של 'מסילת ישרים', והיתה לו שאיפה למצויינות, עם ראייה חינוכית רחבה. מדבריהם של חניכיו וחייליו, בניתי הרצאה המשקפת את דמותו ורעיונותיו החינוכיים הייחודיים. כמה מרעיונותיו של הדר כבר אומצו, הן בצבא והן בתנועת הנוער שבה פעל".

 

הדר גולדין נהרג, לצד שלושה חיילים נוספים, ממארב מתוכנן, בזמן הפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה. מאז, עושה משפחתו מאמצים רבים להשבת בנם והבאתו לקבורה בישראל. "למרות שאנו יודעים שהדר נהרג, אנו ממשיכים במאבק עקרוני להביאו לקבורה בישראל, כי אנו מאמינים שלא משאירים חיילים מאחור, לא פצועים ולא מתים. מי שמוציא את החיילים לקרב, צריך גם להחזיר אותם", אמר פרופסור גולדין.

 

שמחה גולדין בורסת היהלומים
צילום: איריס הורטמן

 

פרופסור גולדין אמנם הרצה ברהיטות ובשקט, אך ניתן היה להבחין בכאבו ובשליטתו העצמית. דבריו ריגשו את הנוכחים, שהעלו רעיונות כיצד לקדם את הנושא. הרצאתו המרתקת סוכמה כאחד המפגשים המרגשים והמשמעותיים שהיו בבורסה בשנים האחרונות.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן