פרופסור ישעיהו ירניצקי

תעשיית היהלומים אבלה על מותו של ישעיהו ירניצקי

מכון היהלומים מרכין ראש ומשתתף באבלה של משפחת ירניצקי, על מותו של פרופסור ישעיהו ירניצקי (1928-2019), יקיר תעשיית היהלומים לשנת 1988.

 

פרופסור ירניצקי הגיע למכון היהלומים בשנת 1991, ומאז עבד בצמוד למרכז הטכנולוגי של מכון היהלומים ועם המרכז לייצור מודרני. בנוסף, עבד פרופסור ירניצקי עם כל יושבי ראש הוועדות הטכנולוגיות של המכון, ועזר בפיתוח ויישום רעיונות בתחום ענף היהלומים.

 

מרכז ייצור מודרני חוגג שנתיים של עשייה
צילום: בורסת היהלומים הישראלית

פרופסור ירנצקי עבד בטכניון בחיפה, שהקצה לו מעבדה למחקר ועיבוד יהלומים. הוא שימש כמרצה בפקולטה להנדסת מכונות שנים רבות. בין רעיונותיו – מכונה לליטוש רונדסיטים, מכונת ליטוש אוטומטית, מכונת חיתוך ומכונות ניסור, אופן לליטוש יהלומים קשים, אבקת יהלומים ליצירת פני שטח טובים יותר לעיבוד היהלום, ועוד ועוד.

 

"פרופסור ירניצקי היה הרבה מעבר לחוקר ומפתח בענף היהלומים", אומר בועז מודלבסקי, יו"ר מכון היהלומים. "הוא היה איש רוח שניחן באהבת הבריות והשכלה כללית רחבה. תרומתו לענף היהלומים עצומה, והספרים שכתב, שיצאו לאור בעזרת מכון היהלומים, מהווים את הבסיס ללימוד יהלומים, לאנשי תעשיית היהלומים, מהנדסים וחוקרים. יהי זכרו ברוך".

 

בורסת היהלומים ברמת גן
צילום:IDI מכון היהלומים הישראלי

פרופסור ירניצקי כתב במשך השנים חמישה ספרים בתחום היהלומים, המהווים כאמור ספרי בסיס לכל המבקשים ללמוד על היהלום ועיבודו. כמו כן, כתב ספר עם דעות על פרשת השבוע, וכן צייר ציורים בנושא התנ"ך.

 

מאת: איריס הורטמן

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן