יקירי תעשיית היהלומים 2019

12 יהלומנים קיבלו את אות יקירי תעשיית היהלומים לשנת 2019

12 יקירים חדשים הצטרפו השבוע (ראשון) לרשימה המכובדת של יקירי תעשיית היהלומים בישראל. בטקס מרגש ומרשים שנערך בתאטרון "היהלום", השתתפו שר הכלכלה, אלי כהן; ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן; נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן; נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש; יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי; מ"מ המפקח על היהלומים, דני טל; סגן מנהל כללי ומנהל החטיבה לבנקאות עסקית בבנק המזרחי טפחות, אופיר מורד; וכן בכירים במשרד הכלכלה, המשנה למנכ"ל המשרד נעמה קאופמן-פס, בכירים בענף היהלומים, יקירי תעשיית היהלומים, בני משפחותיהם ואורחים.

 

תואר יקיר תעשיית היהלומים מוענק אחת לשנתיים ע"י התאחדות תעשייני היהלומים, כאות הוקרה והערכה לאנשים ונשים שהטביעו חותם על ענף היהלומים. בתואר יקירי תעשיית היהלומים לשנת 2019 זכו השנה היהלומנים הבאים: דני אבלס, שלום אפלבאום, אברהם אשד, חיים בשארי, מנחם גולדשטיין, שלום פפיר, יוסף פריי, אבי צובל, יעקב שור, חנוך שטרק. בני משפחה של יקירי ענף היהלומים שהלכו לעולמם, דויד זמיר ז"ל ודוד סיאנס ז"ל, קיבלו בשמם את התואר.

 

קטן קורן דבש יהלומים
צילום: ISDE

"12 היקירים המקבלים היום את תואר יקיר תעשיית היהלומים מהווים פאזל אנושי של תעשיית היהלומים", אמר יו"ר ועדת הארגון של התאחדות תעשייני היהלומים, יעקב קטן, שפתח את הטקס. "יהיו מעשיהם אות ומופת לכולנו". קטן הוסיף כי "אני מבקש להודות לנשיא ההתאחדות קובי קורן, היודע לפרגן, לתת גב ולסמוך, וכן לחברי ועדת הארגון, מ"מ נשיא ההתאחדות, דוד דה טולדו, אלי כץ, יצחק לופטין, יעקב שלי, שי שניצר ויו"ר ועדת הביקורת יצחק לופטין, לצוות ההתאחדות, דינה שלוש, לנותן החסות לאירוע – מכון היהלומים בראשות היו"ר בועז מולדבסקי, וכן תודות מקרב לב ליורם דבש, נשיא בורסת היהלומים".

 

יו״ר ועדת הארגון של ההתאחדות יעקב קטן
צילום: ISDE

יוזמה, חדשנות ופיתוח בתעשיית היהלומים

 

"טקס זה הוא דרכה של התעשייה להביע הערכה והוקרה לאנשים שנטלו חלק בהקמתה של תעשיית היהלומים בישראל", אמר נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן. "היקירים שנבחרו הפעם נבחרו ע"י גוף בוחר המונה 20 חברים, ובהם נשיאי בורסה בעבר ובהווה. כמו תמיד, הבחירה הייתה קשה. היקירים שנבחרו משקפים תרומה לענף בכל שטחי הפעולה שלו – יצרנים שהכשירו תלמידים, יקירים שתרמו לפיתוח טכנולוגיים שונים, כמו חברת שרין טכנולוגיות, יקירים שתרמו לפיתוח צורות ליטוש וכלי עבודה לענף ובנקאי של הענף".

 

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן
צילום: ISDE

קורן הדגיש את חשיבות היזמה והפיתוח של מקבלי אות יקיר תעשיית היהלומים, והוסיף כי "התעשייה שלנו זקוקה לאנשים כמו היקירים שלנו, אנשים עם יזמות, חדשנות, ויכולות לעשות פריצות דרך ופיתוחים טכנולוגיים על מנת לעצור את זליגת הייצור ולהמשיך לחזק את הענף". 

חשיבות הענף למשק הישראלי

 

שר הכלכלה אלי כהן נשא אף הוא דברים, ואמר כי "תעשיית היהלומים בישראל היא תעשייה חשובה למשק הישראלי". השר כהן ציין כי "ענף היהלומים בישראל מעסיק אלפי אנשים והוא ניצב בחזית ענפי המשק העיקריים של מדינת ישראל. הקשרים בין משרד הכלכלה ובורסת היהלומים הדוקים, לרבות משלחות בחו"ל וכנסים משותפים. אני מבקש לאחל ליקירים המקבלים היום את ההוקרה על פועלם, בריאות והצלחה ולבורסת היהלומים המשך שיתוף פעולה פורה עם משרד הכלכלה".

 

שר הכלכלה אלי כהן
צילום: ISDE

"תעשיית היהלומים עושה טוב לרמת גן"

 

בטקס יקירי תעשיית היהלומים השתתף גם ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, שנשא אף הוא דברים. שאמה-הכהן אמר בדבריו כי "כראש עיר המארחת את הטקס המסורתי הזה, רמת גן היא אכסניה לתעשיית היהלומים בישראל. זו הזדמנות נוספת להביע הערכה ותודה לתעשייה, שעשתה ועושה טוב לעיר – קל וחומר יקירי התעשייה שבנו, ייסדו, הובילו, הצמיחו, וחיזקו את התעשייה כיום". 

 

ראש העיר ר"ג כרמל שאמה-הכהן
צילום: ISDE

ראש העיר רמת גן הוסיף כי "יש הפריה הדדית בין העיר רמת גן לבורסת היהלומים, ורמת גן לא הייתה מגיעה למה שהיא היום ללא פעילות בורסת היהלומים. העירייה על כל אגפיה פתוחים לפניכם להמשך שיתוף הפעולה הפורה לכל הצדדים".

"ענף היהלומים אינו מובן מאליו"

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, אמר בדבריו כי "כבוד גדול לי לברך את יקירי תעשיית היהלומים, שאני מכיר כל אחד ואחד מהם. לכל 12 החברים יש סיפור אישי ודרך ארוכה, וביחד הקימו ענף משגשג. אנו חושבים היום שהענף שלנו הוא מובן מאליו אך לא תמיד כך. אנו אנשי עסקים וכולנו חווים עליות ומורדות, יש לנו קשיים והם רציניים, אך נוכל לעמוד בהם". דבש אף סיפר כי "לפני כחודש קיימנו טקס הכנסת 171 חברי בורסה חדשים, אינטליגנטים, מבינים באינטרנט, עם שפע של רצון ומוטיבציה". 

 

יורם דבש נשיא בורסת היהלומים
צילום: ISDE

שיתוף פעולה עם המערכת הבנקאית

 

"אנחנו כבנק מזרחי-טפחות, ובמיוחד אלו שעובדים עם התעשייה, מעריכים ומוקירים את יקירי תעשיית היהלומים", אמר סגן מנהל כללי ומנהל החטיבה לבנקאות עסקית בבנק מזרחי-טפחות, אופיר מורד. "בעוד בנקים אחרים הקטינו את חלקם בענף, בנק מזרחי-טפחות ראה בכך הזדמנות, והגדיל את חלקו בענף – ומממן כיום כ-30% מהאשראי בענף. עצם העובדה שבטקס זה נבחר אבי צובל, מנהל ותיק ומוערך בבנק המזרחי, כיקיר תעשיית היהלומים, מראה כי מערכת הבנקאות מהווה חלק אינטגרלי בתעשיית היהלומים. אנו שותפים לדרך, ולחזון שהיה בעבר ויהיה בעתיד".

מכבדים את ההיסטוריה

 

"חברה שיש לה שורשים יודעת להכיר את ההיסטוריה שלה", אמר מ"מ המפקח על היהלומים, דני טל, המסיים בימים אלו את תפקידו. "הגעתי כאן למילוי מקום לשלושה חודשים, ונשארתי שנתיים. תעשיית היהלומים שינתה פניה ממרכז ייצור, והפכה למרכז מסחרי, ובכל זאת לתעשיית היהלומים יש שורשים, ומי שיש לו שורשים יודע להכיר את העבר – וטקס זה מכבד את העבר. כשיש שורשים, יש צמיחה ותהיה צמיחה. מהיכרותי עם הנהלת בורסת היהלומים הנוכחית, זו הנהלה שלא קופאת על שמריה, והופכת כל אבן כדי למצוא מנופי צמיחה על מנת לסייע לענף להמשיך ולצמוח".

 

יו"ר מכון היהלומים, בועז מולדבסקי, נשא אף הוא דברים באירוע, והביע אמונה בכוחות היצירה של היהלומן הישראלי. 

 

יו"ר מכון היהלומים בועז מולדבסקי
צילום: ISDE

"ישראל תמשיך להיות מעצמה בענף היהלומים"

 

בשם יקירי תעשיית היהלומים בירך שלום פפיר, שאמר כי "אני מבקש, בשם יקירי תעשיית היהלומים, להודות לכל אלה שעשו במלאכה והכינו את הטקס המכובד הזה. יקירי תעשיית היהלומים הניחו בישראל תשתית עצומה לתעשיית היהלומים והמסחר, דבר שלא היה כמוהו בשום מדינה בעולם. כל זאת ביוזמה, נחישות, בעבודה קשה ובמאמץ עליון".

 

פפיר הוסיף כי "אנחנו מאמינים שלמרות הקשיים הרבים שאנו נמצאים בהם היום, ישראל תמשיך להיות מעצמה בתעשיית היהלומים. האמת היא שבלי תעשייה יהיה לנו קשה ביותר להרים ראש בענף היהלומים. אבל אנו מאמינים בכוחות היצירה וההתמדה של היהלומן הישראלי. יש בישראל יכולות טכנולוגיות, כושר המצאה, ודבקות במטרה שיקדמו את תעשיית היהלומים בארץ. אני מודה לכל הקהל שהגיע לכבד טקס זה, תודה ליקירים ובני משפחותיהם, לנשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, לנשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, ולצוות ההנהלה". 

 

את הטקס הנחתה נגה ניר-נאמן, והוא לווה בשירה של עובדת הבורסה הכישרונית אילור, ונתנאל גנץ – דור שלישי בענף היהלומים, המופיע בהתנדבות בפעם השלישית בטקס זה. במהלך הטקס, עלה כל אחד מהיקירים לבמה לקבל תעודה, תמונה ושי, עם שני מלווים שנבחרו לבקשתו. האורחים הרבים נהנו מהכיבוד הטעים, וקיבלו את החוברת "יקירי תעשיית היהלומים בישראל 2019" שהופקה במיוחד לכבוד האירוע, שנחתם בשירת התקווה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן