טקס פרסי יקירי ענף היהלומים

12 יהלומנים קיבלו את תואר יקיר תעשיית היהלומים בישראל

 

12 יקירים חדשים הצטרפו ביום רביעי (ה-8 בדצמבר) לרשימה המכובדת של יקירי תעשיית היהלומים בישראל. היקירים, ובני משפחותיהם של ארבעה מן היקירים שהלכו לעולמם, קיבלו את אות הכבוד בטקס מרגש ומרשים שארגנה התאחדות תעשייני היהלומים בישראל, אשר נערך בתיאטרון "היהלום".

 

יקירי תעשיית היהלומים
צילום: קובי פוקס

במהלך הטקסט, הוענק התואר ליקירי הענף יעקב אהרון שלי, יוסף בן ציון, צבי יהודה, בני מאירוב, לייביש פולנאור, אלי צרויה, יעקב קטן, ועזר שמילה. כמו כן, בני משפחה קיבלו את התואר עבור ארבעה יקירים שהלכו לעולמם: זאב (וולטר) וולקן ז”ל, שלמה יובל ז”ל, בני (בנימין) ירושלמי ז”ל, ויעקב כהן ז”ל.

 

יקירי ענף היהלומים פרס
צילום: קובי פוקס

בטקס השתתפו בכירי ענף היהלומים, ובהם נשיא בורסת היהלומים, בועז מולדבסקי; יו”ר מכון היהלומים, ארנון יובל; נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ניסים זוארץ; יו"ר ועדת ארגון בהתאחדות, עמי פרטר; נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד; ורבים נוספים.

 

יקירי ענף היהלומים
צילום: קובי פוקס

לצדם, התייצבו לטקס בכירים ומכובדים, ובהם השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד רוה"מ, אלי אבידר; יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי; ומנכ"ל משרד הכלכלה, רון מלכא. כמו כן, השתתפו באירוע הזוכים בתואר יקירי תעשיית היהלומים, בני משפחותיהם ואורחים רבים מהענף.

 

תעודה יקירי ענף היהלומים
צילום: קובי פוקס

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ניסים זוארץ, הודה גם הוא לנוכחים ולמי שתרמו לאירוע, וציין כי יקירי התעשייה הם עמוד התווך של הענף, כדור המקימים. הוא ציין כי הענף מתקיים בזכותם, וכי הדור הצעיר נהנה מהפירות שאותם זרעו. נשיא ההתאחדות הוסיף כי כל אחד מן היקירים הוא עולם ומלואו בענף היהלומים, והוסיף כי מגיע להם לא רק את תואר יקיר התעשייה, אלא גם תואר של יקיר מדינת ישראל.

 

ניסים זוארץ נשיא התאחדות תעשייני היהלומים
ניסים זוארץ. צילום: קובי פוקס

יו"ר מכון היהלומים, ארנון יובל, הודה לבכירי הענף ובירך את הנוכחים. ארנון סיפר כי מכון היהלומים, שנתן חסות לכל האירוע, הציג השנה לראשונה קונספט חדש ומרגש בטקסט, כאשר הפיק סרטונים קצרים, המספרים על קצה המזלג את סיפור חייהם של כל אחד מן היקירים, שארבעה מהם כבר לא איתנו. כצפוי, הסרטונים זכו לתגובות נלהבות ונרגשות מצד הנוכחים. צפו בסרטונים בהמשך האייטם. 

 

יובל ארנון יור מכון היהלומים
ארנון יובל. צילום: קובי פוקס

נשיא הבורסה, בועז מולדבסקי, אמר כי כל גוף חייב להוקיר את עברו, ואת אלו שעשו למענו. הוא סיפר כי החברים תרמו לענף, בין אם בהקמת עסק או בפעילות ציבורית, ועל כך חייבים להם תודה גדולה, נשיא הבורסה ציין כי הוא גאה ביקירי התעשייה ובתרומתם החשובה, וכי ימשיך במסורת ובעשייה לצד חברי ההנהגה. 

 

בועז מולדבסקי נשיא בורסת היהלומים
בועז מולדבסקי. צילום: קובי פוקס

השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד רוה"מ, אלי אבידר, אמר כי על הממשלה לעזור ולאפשר לענף לצמוח. לדבריו, ראשי הענף הבינו כי אזור סחר חופשי עשוי לשמש כמנוע צמיחה, וכי הוא מקווה שהתהליך יושלם בהצלחה. אבידר הוסיף כי שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי מכירים ומוקירים את הענף, הודה לראשי הענף ולנוכחים, וציין כי שמח להשתתף בטקס.

 

אלי אבידר השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד רוהמ
אלי אבידר. צילום: קובי פוקס

יו"ר ועדת ארגון בהתאחדות, עמי פרטר, אמר כי השנתיים האחרונות היו קשות לענף, בגלל נגיף הקורונה. עם זאת, הוסיף כי התעשייה לא הרימה ידיים ולא תיכנע, אלא תמשיך לעשות את המקסימום כדי לפרוח ולחזור למעמדה הטבעי, לתפארת מדינת ישראל, בזכות הדוגמה האישית של היקירים.

 

עמי פרטר יור ועדת ארגון בהתאחדות
עמי פרטר. צילום: קובי פוקס

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, סיפר על היכרותו עם ענף היהלומים, לאחר שליווה בעבר את הבורסה כיועץ. לדבריו, הוא מרגיש כמו סוכן בממשלה, המסביר מדוע תעשיית היהלומים כה מיוחדת, וכמה חשוב לפתוח בפניה דרכים חדשות ולהקל ברגולציה, כדי לממש את הפוטנציאל האדיר. הוא ציין כי לענף היהלומים יש רבות לתרום לצמיחה של כלכלת ישראל, ולכן מקדמים יוזמות, שהנהגת הענף תדע לקחת את הבורסה קדימה באמצעותן. "הענף במגמה עולה, והשמיים הם הגבול. נחזור להיות מובילים עולמיים", אמר. 

 

רון מלכא מנכל משרד הכלכלה
רון מלכא. צילום: קובי פוקס

נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, הודה ליקירים שקיבלו את התואר, וציין כי הדרך שלהם ליוקרה הייתה רצופה בעבודה קשה. הוא בירך על המסורת החשובה של הענקת תואר יקיר תעשיית היהלומים, וציין כי כל העוסקים במלאכה מכבדים את העבר, ונושאים עיניים לעתיד, לדור הבא. 

 

שלמה אשד נשיא הבורסה לאבני חן
שלמה אשד. צילום: קובי פוקס

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הביע תקווה כי אנו יוצאים מהקורונה, וציין את הנתונים הכלכליים החיוביים. הוא ציין כי בפגישות עם ראשי הענף, הבין כי המשימה העיקרית של נשיאות המגזר העסקי היא הקמת אזור סחר חופשי, שיחזיר את תעשיית היהלומים למקומה כמנוע צמיחה של מדינת ישראל. הוא סיכם את דבריו בברכות ליקירים, ואיחולי שגשוג והצלחה לכל הנוכחים.

 

יו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי
דובי אמיתי. צילום: קובי פוקס

את הטקס הנחה אמנון פאר. האירוע כלל הופעות, וסרטונים שהופקו בחסות מכון היהלומים, על כל כל מן היקירים. במהלך הטקס, עלה כל אחד מהזוכים בתואר לבמה כדי לקבל תעודה, תמונה ושי. 

 

תעשיית היהלומים מסכמת עוד ערב מרגש, שמוקיר את העבר, ומביט קדימה בגאווה ותקווה גדולה. 

 

לצפייה בטקס לחצו כאן 

 

לפניכם הסרטונים על 12 הזוכים בתואר יקירי ענף היהלומים 

 

יקיר ענף היהלומים אלי צרויה

 

יקיר ענף היהלומים בני מאירוב

 

יקיר ענף היהלומים יעקב שלי

יקיר ענף היהלומים יעקב קטן

יקיר ענף היהלומים יוסי בן ציון 

יקיר ענף היהלומים עזר שמילה 

 

יקיר ענף היהלומים לייביש פולנאור 

יקיר ענף היהלומים צבי יהודה

 

יקיר ענף היהלומים שלמה יובל ז"ל

 

יקיר ענף היהלומים זאב וולקן ז"ל

 

יקיר ענף היהלומים יעקב כהן ז"ל

יקיר ענף היהלומים בני ירושלמי ז"ל

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן