נר זיכרון

מדינת ישראל מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה

מדינת ישראל מציינת היום (שלישי) את יום הזיכרון לשואה ולגבורה לשנת תש"פ, המצוין כמדי שנה בכ"ז בניסן. בשעה 10 בבוקר תושמע ברחבי הארץ צפירת דומיה בת 2 דקות.

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, כתב הבוקר לחברי הבורסה: "חברות וחברים, היום נתייחד עם זכר ששת מליוני היהודים שנרצחו בדם קר בידי מכונת ההרג הנאצית, וניזכר בהשמדה השיטתית והאכזרית שכמותה לא ידעה האנושות, עד עצם היום הזה. תינוקות ילדים נשים וגברים שלא פשעו ולא חטאו, אבל הובלו כצאן לטבח אל מותם רק משום שהיו יהודים. אבל לא רק, כי דווקא ביום הזה מחובתנו לזכור גם את הגבורה. גבורתם של הפרטיזנים ומורדי הגטאות, שנלחמו בנאצים. גבורתם של חסידי אומות העולם, שסכנו את חייהם לטובת הצלת יהודים. וגבורתם של שורדי השואה, שהקימו משפחות והביאו ילדים לעולם ונקמו בכך את נקמתם הגדולה ביותר בנאצים ובעוזריהם".

 

"יהלומנים יקרים, השנה אותם שורדי שואה ייאלצו לעבור את היום הקשה הזה עבורם, לבדם , ללא אדם תומך, ללא אוזן קשבת או יד מחבקת. לכן, כולנו צריכים במיוחד השנה להראות להם שאנחנו איתם. שם בשבילם – גם אם מרחוק ובאמצעות הדיגיטל".

 

עצרת הפתיחה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכה אתמול (שני) בערב, ובשל משבר הקורנה צולמה מראש ללא קהל, והועברה בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. בעצרת נשאו דברים נשיא המדינה, רובי ריבלין, וראש הממשלה, בנימין נתניהו.

 

בשל הנחיות הריחוק החברתי, לא יתקיימו השנה טקסי "יזכור" ו"לכל איש יש שם" המסורתיים בכנסת, ב"יד ושם" וברחבי הארץ. במקום הטקס, "יד ושם" מזמין את הציבור להשתתף בהקראת שמות קורבנות השואה, שתתקיים במהלך היום באינטרנט.

 

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"פ, בישראל חיים 189,500 ניצולי שואה, מהם 77% קשישים שעברו את גיל 80. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן