עסקים קטנים בינוניים יהלומים

כנס חשיפת כלי סיוע ליהלומנים נערך בבורסה

כנס חשיפת כלי הסיוע של משרד הכלכלה והתעשייה ליהלומנים ותכשיטנים, שאורגן על-ידי מנהל היהלומים אבני חן ותכשיטים במשרד הכלכלה, נערך הבוקר (חמישי) במרכז הרב-תכליתי בבניין מכבי בבורסת היהלומים. עשרות יהלומנים השתתפו בכנס, שרשם תפוסה מלאה, בכדי ללמוד על הכלים הקיימים והחדשים שמציע משרד הכלכלה לעוסקים בענף.

 

את הכנס פתחה גב' נעמה קאופמן-פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שבאה לברך על היוזמה לחשיפת מגוון האפשרויות שמציע המשרד לטובת היהלומנים והתכשיטנים. אחריה בירך מנכ"ל הבורסה ערן זיני את הנוכחים, וקרא ללמוד ולנצל את אפשרויות התמיכה שמציע משרד הכלכלה.

 

את ההרצאות פתח מר רן קיוויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. רן הציג את כלי הסיוע שמציע הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. לאחר שהציג נתונים על משקלם העצום של עסקים קטנים ובינוניים במשק הישראלי, ציין כי הבעיה העיקרית שלהם היא מציאת לקוחות. הוא הציג צעדים שבהם נקטה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים כדי לשפר את הסביבה העסקית, ובהם רפורמה ברישוי עסקים, חוק מוסר תשלומים, דיווח מע"מ על בסיס מזומן, הקלות בעיצומים כספיים, והתאמת מכרזים לעסקים קטנים. לאחר מכן, הציג כלי סיוע שונים, ובהם הקרן להלוואות בערבות המדינה, וכן קורסים והדרכות ליהלומנים ותכשיטנים, בהשתתפות מרצים מהשורה הראשונה.

 

אחריו עלתה לדבר מנהלת מערך כלי הסיוע לתעשייה, נטלי גוטמן-חן, שהציגה את יעדי המשרד, ובהם הגדלת הייצוא מישראל, וגיוון יעדי הייצוא, כולל כניסה לשווקים חדשים. גוטמן-חן הציגה את עבודתם של הנספחים, המסייעים לחברות לחדור לשווקים חדשים, בתערוכות, בהיכרות עם קניינים, ועוד. 

 

בנוסף, הסבירה את תפקידו של אגף כלי הסיוע לתעשייה, המתמקד בעסקים המצויים בתחילת דרכם בפעילות שיווק בינלאומית. הפעילות מתחלקת לשתי תכניות, בהתאם לגודל והיקף הפעילות של החברה: תכנית של"ב (שער לשיווק בינלאומי), המסייעת לחברות שמתחילות את דרכן בייצוא, ותכנית "כסף חכם", המסייעת ליצואנים קטנים ובינוניים שכבר פועלים בחו"ל. תנאי הסף לקבלת התמיכה הוא ניסיון חדירה לשוק חדש, או אסטרטגיה שיווקית חדשה, כמו למשל הרחבת הפעילות אונליין. הליווי כולל סיוע מהנספח המסחרי, לצד ייעוץ שיווקי מקצועי מלווה. כמו כן, צוין כי תהליך הגשת הבקשה כיום קל, מהיר וידידותי למשתמש.

 

לפרטים נוספים על כלי הסיוע ליהלומנים ותכשיטנים, היכנסו לאתר של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים – מעוף ולאתר כלי הסיוע של היחידה לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן