louis vuitton s 16940187 38034841

לואי ויטון סמל עולמי ליוקרה

לואי ויטון (Louis Vuitton) הינו רק אחד מבתי האופנה המובילים בעולם; בשש השנים האחרונות הוא עומד בראש רשימת מותגי היוקרה הנחשבים ביותר בעולם, ושווי כ-26 מיליארד דולר.

החברה התפרסמה לפני 150 שנה, כשהשיקה מזוודה שטוחה העשויה קנבס עמיד וקלה במשקל. עד אז היו משתמשים בנסיעות בארגזים. לואי ויטון הטביע על המוצרים שלו את ראשי התיבות של שמו שמאז הפכו לסימן מסחרי מוכר למוצרי יוקרה.  ב-1885 נפתחה החנות ברחוב אוקספורד היוקרתי בלונדון, ולאחר שנפטר מייסדה, לואי ויטון, בנו ז'ורז' המשיך את דרכו והפך את העסק של אביו לחברה בינלאומית. בין השאר הוצגו מוצריה ביריד העולמי בשיקגו, ב-1893. שני עשורים אחר כך פתחה בשאנז אליזה בפריז את חנות מוצרי הנסיעות הגדולה ביותר מסוגה, ולפני מלחמת העולם הראשונה נפתחו חנויות נוספות בניו יורק, מומביי, אלכסנדריה ובואנוס איירס.

במהלך מלחמת העולם השניה שיתפה החברה, אז בראשות הנכד גסטון לואי (Gaston-Louis), פעולה עם הנאצים.
באותה תקופה החלה החברה לשלב עור בהיצע המוצרים שלה, ולייצר גם ארנקים, תיקי יד ומזוודות גדולות.

ב-1977 נפתחו חנויות של לואי ויטון בטוקיו ואוסקה ביפן, ובראשית שנות ה-80' התרחבה החברה לטאיוון ודרום קוריאה. ב-1987 התמזג בית האופנה עם יצרנית השמפניה הצרפתית Mo?t & Chandon ועם יצרנית הקוניאק Hennessy ליצירת תאגיד היוקרה LVMH. לואי ויטון פועל בחמישים מדינות ויש לו 460 חניות בכל העולם.

בשנת 2001 התחילו לייצר תחת המותג גם תכשיטי יוקרה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן