יהלומים שוקולד art pan d’epice parfait with chocolate ring hazelnuts 8745014

דמיאני תכשיטי יהלומים למפורסמים

יצרן וקמעונאי התכשיטים דמיאני נוסד בכפר ואלנזה (Valenza) באיטליה לפני כמאה שנה, ותכשיטי האר-דקו שלו התחבבו במהרה על משפחות האצולה באיזור. החברה נוסדה ע"י אנריקו גראסי דמיאני בשנת 1924. יצירותיו היו כה מרשימות ואלגנטיות שתהילת עבודת האומנות שלו הפכה את דמיאני לתכשיטן האמין ביותר עבור המשפחות החשובות באיטליה.  משפחות אלו פנו לדמיאני על-מנת שיעצב עבורן תכשיטי מופת, כהוקרה למסורת התכשיטים הקלאסיים . במהרה החל דמיאני לקבוע את הסטנדרטים לתכשיטנות בינלאומית.  דמיאני הוסיף למשוך את תשומת ליבו של העולם ע"י זכייה בפרסי היהלומים הבינ"ל היוקרתיים ביותר – האוסקרים של עולם התכשיטים. לחברה הישג בלתי מנוצח של 18 פרסי יהלומים בינ"ל. החברה היא מובילה הן בעיצוב תכשיטים, וגם היתה בין חברות התכשיטים הראשונות שסיפקו מסמכי אימות יחד עם מוצריהן.

דמיאני יצר שיתוף פעולה עם השחקן ההוליוודי בראד פיט שהחל דוקא ברגל שמאל. השחקן הזמין מחברת דמיאני טבעות נישואין מעוצבות עבורו ועבור זוגתו דאז, ג'ניפר אניסטון. הטבעות היו מבוססות על עיצוב של פיט, שהתרגז על החברה כאשר החלה לשווק סדרת טבעות, שהתבססו על אותו עיצוב והשתמשו בשמו לצרכי קידום. פיט תבע את החברה, אך הגיע עימה להסדר פשרה, לאחר שהוסכם כי הוא יעצב עבורה סדרה חדשה של טבעות לנשים ולגברים, בהן שובצו 10 ו-20 יהלומים מלוטשים, בהתאמה.
דמיאני ידוע כתכשיטן של סליבריטאים רבים ותכשיטיו מככבים באופן קבוע על השטיחים האדומים בכל אירוע. בשנת 2008 שדיאמני עצמו השתתף בטקס האוסקר ואף אירח מסיבה לכבוד האירוע הטקס, נשדדה חנותו במרכז מילאנו על ידי שבעה גברים. כנופית הגנבים חפרה במשך חודשים מנהרה ממרתף עזוב בבניין הסמוך. הגנבים התחפשו לשוטרים, נכנסו לחנות קשרו את הצוות, ומצלמות האבטחה תיעדו אותם כשהם מרוקנים את התכשיטים היקרים שבחנות במשך כ- 40 דקות. משום שהשוד התרחש במהלך טקס האוסקר – התכשיטים היקרים ביותר לא נשדדו, אלא נענדו על ידי כוכבות הוליווד. מעריכים את שווי התכשיטים שנשדדו ביותר מ- 19 מיליון דולר.

שבית התכשיטים דמיאני ציין 90 שנה הוא ערך במלון ריץ-קרלטון בהונג קונג  ארוחת ערב בת חמש מנות, המשקפת את אוסף התכשיטים של החברה. פינו לבארה (Pino Lavarra), השף בעל שני כוכבי המישלן, קיבל את ההשראה למנות מתכשיטים שעשתה החברה במשך השנים. הארוחה נמכרה ב- 240 דולר לאדם.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן