The Finsch mine in South Africa 1wp

מכרה היהלומים פינש

מכרה היהלומים פינש (Finsch), השוכן 165 קילומטר מערבית לקימברלי, במחוז הכף הצפוני של דרום אפריקה, נתגלה לראשונה על-ידי דה בירס (De Beers) בשנת 1960 והחל לפעול כמכרה בשנת 1967. בתחילה היה זה מכרה פתוח שהתבסס על צינור קימבריליט בן כ- 180 דונם. זהו המכרה השני בגודלו בדרום אפריקה אחרי מכרה ונשיה של דה בירס.

 

בשנת 1978, הושק פיתוח תת קרקעי של מכרה פינש והמקום נפתח בשנת 1982. בנובמבר 2007, מכרה פינש קבע שיא בבטיחות, והפך למכרה הראשון בדרום אפריקה שרשם שש מיליון משמרות ללא נפגעים.

 

דה בירס חנכה מתקן חדיש להפרדת ביהלומים במכרה בשנת 2008 בעלות של 100 מיליון דולר, במטרה לשפר את ערך יהלומי המכרה באמצעות טכנולוגיה "ידידותית ליהלום", יוזמה שהעלתה את יכולת עיבוד העפרה במכרה, מ-5.8 מיליון טון לשנה לכדי 7.2 מיליון טון.  המכרה ידוע ביהלומים באיכויות טובות של מעל לחמש קרט. לעתים נמצאו בו יהלומים מעל ל- 50 קרט וכן נמצאו בו מעט יהלומים צהובים. בארבעים שנות פעילות המכרה הופקו בו 130 מיליון קרט.

 

בינואר 2011, דה בירס הודיעה כי היא מתכננת למכור את מכרה פינש ליהלומי פטרה (Petra), עבור 200 מיליון דולר מזומן. הפעולה הושלמה בספטמבר 2011, מאז מפעילה יהלומי פטרה את המכרה. הייצור בפינש צפוי להתעצם לכדי 2 מיליון קרט בשנה עד 2018, פעולה שתהפוך את יהלומי פטרה ליצרנית היהלומים השלישית בגודלה בעולם, אחרי אלרוסה (Alrosa) ודה בירס.

 

מנכ"ל פטרה, יוהאן דיפנאר (Johan Dippenaar), קרא לרכישת מכרה פינש "ציון דרך בהתפתחות" פטרה. "פינש הינו מקור יהלומים, ורכישה זו תביא להכפלת הייצור שלנו", אמר דיפנאר בטרם השלמת המכירה.

 

מאת: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן