היהלומים מלוטשים Dynasty של אלרוסה

יהלום The Dynasty

בתחילת אוגוסט 2017, חברת אלרוסה (Alrosa) הציגה את קולקציית The Dynasty – חמישה יהלומים מלוטשים שיוצרו מיהלום גלם במשקל 179 קרט שנקרא The Romanovs, אשר הופק בארובת הקימברליט ניורבינסקאיה (Nyurbinskaya) ביקוטיה בשנת 2015.

 

חברת הכרייה מסרה כי "הייתה סיבה לבחירת השם לקולקציה, והיא נוגעת לכוונתה של אלרוסה להחיות את המסורות והזיכרון של תכשיטנים רוסים, שנודעו כאומנים ורוקמים מומחים, מאז הוקם מפעל הליטוש הראשון ברוסיה על ידי הצאר פטר הראשון במאה ה-18".

 

היהלום המרכזי בקולקציה, שקרוי גם כן The Dynasty, הוא יהלום ענק במשקל 51.38 קרט, בליטוש עגול ברילאנט מסורתי. לדברי אלרוסה, מדובר ביהלום “הטהור ביותר מבין כל היהלומים הגדולים שיוצרו בהיסטוריה של תעשיית התכשיטים הרוסית”. היהלום, בעל 57 פאות, קיבל מה-GIA דירוג Triple Excellent, צבע D ודרגת ניקיון VVS1. מאלרוסה נמסר כי מדובר בנתונים חסרי חסר תקדים, וביהלום היקר ביותר ובעל מאפייני הניקיון הטובים ביותר, מבין כלל היהלומים שלוטשו אי פעם ברוסיה.

 

היהלומים הנוספים בקולקציה הם יהלום The Sheremetevs במשקל 16.67 קרט, בליטוש עגול ברילאנט; יהלום The Orlovs, בליטוש אובל ובמשקל 5.05 קרט; יהלום The Vorontsovs, במשקל 1.73 קרט ובליטוש טיפה; ויהלום The Yusupovs שמשקלו 1.39 קרט.

 

יהלום מלוטש Dynasty של אלרוסה
צילום:Alrosa

 

נשיא אלרוסה, סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov), אמר לאחר הצגת הקולקציה כי "[יהלום] The Dynasty הפך לטהור מבין היהלומים הגדולים ביותר לאורך ההיסטוריה של תכשיטים בארצנו […] יצירת הקולקציה ארכה שנה וחצי […] פחות מ-1% מהיהלומים בעולם נושאים מאפיינים כאלו, כמו צבע D ודרגת ניקיון VVS1. והשגת מאפיינים אלו עבור כמה יהלומים מלוטשים שיוצרו מיהלום גלם אחד, מהווה הישג יוצא דופן. ללא ספק, מדובר ביצירת מופת של מלטשים רוסים”.

 

פאבל ויניחין (Pavel Vinikhin), מנהל חברת היהלומים של אלרוסה, אמר כי יצירת הקולקציה "פותחת פתח לשלב חדש בפיתוח של חטיבת הליטוש של אלרוסה, שתקדם באופן פעיל ליטוש של יהלומים גדולים במיוחד וצבעוניים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן