אליזבת טיילור

יהלומים מפורסמים – יהלום טיילור – ברטון

יהלום מפורסם שנקרא על שמה של השחקנית אליזבט טיילור (1932–2011) שהיתה ידועה בחיבתה ליהלומים. מדי פעם נמצאים במכרות היהלומים בעולם יהלומי גלם גדולים במיוחד. אלה הופכים, בזכות נדירותם, ליהלומים ידועים בכל העולם. יהלום טיילור-ברטון (Taylor-Burton)  נקרא כך כי הוא שייך תקופה מסויימת לשחקנית אליזבט טיילור.

 

על אליזבט טיילור


השחקנית אליזבט טיילור, שבזמנו נחשבה לאישה היפה בתבל. אליזבט טיילור זכתה בחייה פעמיים בפרס האוסקר והקריירה שלה נפרשה על פני עשורים רבים. היא התחילה את הקריירה שלה בגיל 9! ונישאה שמונה פעמים לשבעה בעלים כשהנישואין הראשונים שלה היו כשהיתה בת 18. פעמיים היא נישאה לשחקן ריצרד ברטון. היא בעלת תואר אצולה Dame, כתבה בשנת 2002 ספר על אהבתה לתכשיטים בו הוצג אוסף התכשיטים שלה. לטיילור ארבעה ילדים. היא נפטרה בשנת 2011.

 

על היהלום

היהלום מלוטש לצורת טיפה במשקל של 69.42 קרט, חסר כל פגמים פנימיים – IF בצבע G. הוא נתגלה בשנת 1966 במכרה פרמייר בדרום אפריקה ומשקלו כגלם היה 240.80 קרט. הוא נרכש על ידי היהלומן האמריקאי הארי וינסטון ולוטש במפעלו.

 

מפעל ההפרדה של מכרה פרמייר שבדרום אפריקה
צילום:NJR ZA

 

סיפורו של היהלום

סיפורו של היהלום הופך עסיסי כשבשנת 1969 הוא הוצע למכירה פומבית ונרכש ע"י הבעלים של חברת קרטייה בסכום של מעל למיליון דולר. בכך, היה ליהלום הראשון שחצה את רף מיליון הדולר במכירה פומבית. באותה מכירה פומבית, ריצ'רד ברטון, בעלה של אליזבט טיילור, היה אחד מן המתחרים על היהלום. הוא פנה לבעלים של קרטייה ורכש ממנו את היהלום, תוך הסכמה להציג אותו בחנויות של קרטייה בארצות הברית. מעל 6,000 איש עמדו בתור לפני החנות של קרטייה בניו יורק לצפות ביהלום, שעלה כאמור מעל למיליון דולר.

 

ריצ׳רד ברטון העניק אותו כמתנה לרעייתו שחקנית הקולנוע המפורסמת אליזבת טיילור שענדה אותו בציבור במסיבת יום ההולדת לנסיכה גרייס ממונקו. לאחר גירושיהם של השחקנים בשנת 1979, נמכר היהלום בחמישה מיליון דולר. בשנת 1980 נמכר מחדש לרוברט מוואד הבעלים של קבוצת מוואד שעוסקת בתכשיטים ויהלומים, שביצע ביהלום ליטושים קטנים לשיפור המראה.
העתק של היהלום טיילור-ברטון ניתן לראות במוזיאון היהלומים ברמת גן.

 

המקורות לכתבה:
שלום ליסיצקי, מחבר הספר יהלומית מדוברת
Famous Diamonds by Ian Balfour

My Love Affair With Jewelry by Elizabeth Taylor.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן