בורסת היהלומים הישראלית רוסיה

בורסת היהלומים הישראלית ואלרוסה סיכמו לחזק את שיתוף הפעולה

נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, עמד בשבוע שעבר בראש משלחת ובה ראשי 28 חברות יהלומים ישראליות, שערכה ביקור במוסקבה ונפגשה עם עם בכירים באלרוסה (Alrosa), חברת היהלומים הרוסית. למשלחת התלוו גם יו"ר מכון היהלומים הישראלי, בועז מולדבסקי, והמפקח על יהלומים, דני טל.

 

נשיא הבורסה מסר כי מטרת הביקור הייתה לחזק את הקשרים העסקיים ושיתוף הפעולה עם ענקית הכרייה, בכדי להגדיל את כמות יהלומי הגלם הנכנסים לישראל.

 

גולת הכותרת של הביקור הייתה פגישה עם מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov) במשרדי החברה. דבש הציג את חברי המשלחת, וציין כי ברצונם לרכוש יותר יהלומי גלם מחברת הכרייה הרוסית. לדבריו, בימים שבהם נרשמת ירידה במכירות יהלומי הגלם, יש משמעות לעובדה שקבוצה גדולה של יהלומנים ישראלים רציניים מעוניינים לרכוש גלם מאלרוסה. "זו הצהרה אמיצה וחשובה, שמדגישה את כוחם של היהלומנים הישראלים, הנהנים מידע וניסיון רבים, בסיס פיננסי חזק, ומעוניינים לרכוש מכם יהלומי גלם, במיוחד במהלך תקופה קשה. כנשיא ואיש עסקים, אני רואה כאן הזדמנות, ולא משבר, ואנו מאמינים בשיתוף הפעולה אתכם", אמר דבש.

 

בורסת היהלומים הישראלית אלרוסה
צילום: ISDE

מנכ"ל אלרוסה איבנוב התייחס לביקור שערך לאחרונה בבורסת היהלומים הישראלית, והדגיש כי מדובר במתקן מפותח מאוד, בעל אופי תוסס ומגוון. הוא שיבח את גישת הבורסה לפיתוח עסקי, שנועדה לקדם לא רק מודלים מסורתיים, אלא גם סטארט-אפים וטכנולוגיות שונות במרכז החדשנות של הענף. איבנוב סיכם ואמר כי אלרוסה מעוניינת לחזק את שיתוף הפעולה עם הבורסה הישראלית.

 

המפקח על היהלומים, דני טל, אמר במהלך הפגישה לבכירים באלרוסה כי התעשייה נהנית משיתוף פעולה יציב מצד הממשלה. לדבריו, אחד הצעדים החשובים ביותר שביצעה תעשיית היהלומים הישראלית הייתה שילוב של תהליכי רגולציה, שהגבירו את השקיפות, כבסיס איתן לחיזוק המסחר הבינלאומי.

 

מנהלת סניף Union Bank בבורסת היהלומים, הנחשב לאחד הבנקים המלווים החשובים של תעשיית היהלומים, אמרה כי התעשייה עברה שינויים חשובים, וכי היא מקווה להגדיל את הפעילות העסקית בענף. דבש הזכיר גם את היחסים המצוינים בין ראשי המדינות, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כבסיס חשוב להגברת שיתוף הפעולה בין הצדדים.

 

בורסת היהלומים מכבי שמשון
צילום: IDI 

לאחר הדיון, המשלחת ביצעה סיור במתקני אלרוסה, ולמדה על שרשרת האספקה של החברה.

 

הביקור תואם בסיוע שגרירות ישראל במוסקבה ומשרד הכלכלה. לפגישות שנערכו במוסקבה אף הצטרפו שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, והנספח הכלכלי, יקיר דוידסון.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן