רחוב היהלומים ניו יורק

עלייה חזקה במכירות התכשיטים בארה"ב בחודש יוני

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי עלו בחודש יוני ב-5.8% לעומת יוני 2016.

 

מכירות התכשיטים והשעונים הסתכמו על פי ההערכות בכ-6.5 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים ראשוניים שפרסם משרד המסחר האמריקאי. נתוני המכירות בחודש יוני היו הטובות מאז ינואר, שבו נרשמה עלייה של 6.7% במכירות התכשיטים.

 

העלייה במכירות התכשיטים והשעונים ביוני הייתה גבוהה גם מזו שנרשמה ביוני אשתקד, אשר עמדה על 4.8%.

 

מכירות תכשיטים שעונים ארה"ב
צילום:IDEX Online

תכשיטנים מומחים נהנו מיציבות ביוני

 

תכשיטנים מומחים בשוק של ארה"ב הגדילו שוב את נתח השוק שלהם על חשבון קמעונאים שמוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים. המכירות של תכשיטנים מומחים בארה"ב הסתכמו בחודש יוני בקרוב ל-2.5 מיליארד דולר.

 

תכשיטנים מומחים דיווחו על עלייה חודשית של 6.7% במכירות של יוני לעומת מאי, ואילו קמעונאים שמוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים דיווחו על עלייה שנתית המוערכת בכ-5.2%.

 

התכשיטנים המומחים בארה"ב סובלים מחוסר עקביות מסוימת בביקוש. הרווחים שלהם ממכירות פחות עקביים מהמגמות הכלליות של מכירות התכשיטים, כולל בקרב קמעונאים שמוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

 

תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק אפילו בתקופות מכירה מרכזיות

 

התכשיטנים המומחים בארה"ב מתמודדים מאז תחילת השנה עם תחרות קשה מצדם של קמעונאים שמוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים. עם זאת, יוני היה החודש השני ברציפות שבו רשמו תוצאות טובות יותר באופן מובהק מקמעונאים שמוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

תכשיטנים תכשיטים ארצות הברית

צילום:IDEX Online

 

מכירות השעונים מפגרות מעט אחר מכירות התכשיטים

 

בחלוקה לקטגוריות, מכירות תכשיטי היוקרה עלו בחודש יוני ב-5.7%, ומכירות שעוני היוקרה עלו ב-6.3%. בששת החודשים הראשונים של השנה, מכירות התכשיטים היו פחות עקביות ממכירות השעונים, אך אלו רשמו שיפור בחודש יוני.

 

ביקוש צרכני איתן

 

כלל המכירות הקמעונאיות של סחורות, להוציא כלי רכב, עלו בכ-3.8% בחודש יוני, לאחר שעלו ב-5.4% בחודש מאי. מכירות התכשיטים והשעונים בכללותן רשמו עלייה אף גבוהה יותר, בשיעור של 5.8%, לעומת עלייה של 3.8% במכירות התכשיטים והשעונים בחודש מאי.

תכשיטי יוקרה שעוני יוקרה

צילום:IDEX Online

 

תחזית אופטימית ל-2017

 

רשתות התכשיטים אמנם מדווחות על מכירות עצלות במשך רוב הרבעון הפיסקאלי שהסתיים במרץ 2017, אולם תכשיטנים עצמאיים מדווחים באופן כללי עם רווחי מכירות גבוהים יותר.

 

התחזית המוקדמת שלנו ל-2017 היא כי מכירות התכשיטים בארה"ב ירשמו עלייה שנתית בשיעור של כ-4%.

 

באדיבות IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן