חנות תכשיטים יהלומים מכירות

מכירות השעונים והתכשיטים חזרו בגדול מהקורונה

מכירות השעונים והתכשיטים בארה"ב רשמו עלייה שנתית של 176%, בנתון המצביע על התאוששות חזקה מהשפל שנרשם במהלך מגפת הקורונה. באפריל 2020 מכירות התכשיטים עצרו לחלוטין, עם הטלת הסגרים הראשונים וההגבלות על נסיעות וטיסות, בתחילת התפשטות המגפה. בהשוואה שנתית, המכירות עלו בעקביות מאז יוני 2020. במרץ 2021, נרשמה עלייה של קרוב ל-90% במכירות, בהשוואה החודשית הראשונה ל"חודש קורונה" מלא. הנתון הראשוני, לפיו המכירות עלו ב-65%, תוקן משמעותית, על בסיס עסקאות ממשיות, במקום הערכות. 

 

תכשיטים שעונים מכירות ארה"ב
מקור: IDEX Online

 

תיקונים משמעותיים בנתוני המכירות

נתוני המכירות המעודכנים של סך מכירות השעונים והתכשיטים, גבוהים בהרבה מהנתון שעליו דובר בחודש שעבר. בפועל, המכירות עלו ב-14.6%, מהערכה קודמת בהיקף 98,110,000 דולר, לנתון עדכני בגובה 112,469,000 דולר.

 

בהשוואת מכירות בפועל להערכות שקדמו להן תמיד נרשמים שינויים, אך לרוב מדובר בשינוי של אחוז או שניים. לשם השוואה, מכירות השעונים והתכשיטים בפברואר תוקנו ב-0.2% בלבד. מכירות התכשיטים בחודש מרץ תוקנו בשיעור של עד 15%. מכירות השעונים עלו בשיעור של קרוב ל-13%, לעומת ההערכות הקודמות. 

מכירות תכשיטים לעומת שעונים

מכירות כלל התכשיטים רשמו עלייה שנתית ניכרת של 180% באפריל, ומכירות השעונים עלו ב-160%. סך מכירות השעונים והתכשיטים עלו ב-176%. עם זאת, בסיס ההשוואה נמוך במיוחד, בשל הקורונה.

 

מכירות שעונים ותכשיטים בארה"ב
מקור: IDEX Online

חנויות תכשיטים 

בחודש שעבר, משרד המסחר האמריקאי פרסם את נתוני המכירות של חנויות תכשיטים, אחרי פגרה של מעל שנה. הנתונים הצביעו על התאוששות טובה מפברואר השנה, עם עלייה שנתית של כ-25% במכירות, לאחר ירידה של 78.5% במכירות בחודש אפריל 2020.

 

החודש משרד המסחר טרם פרסם נתונים, כך שהגרף להלן מציג את מגמות המכירות עד פברואר, החודש האחרון שעבורו יש בידינו נתונים.

 

מכירות חנויות תכשיטים ארה"ב
מקור: IDEX Online

מכירות תכשיטים ושעונים לעומת חנויות תכשיטים

המכירות של חנויות תכשיטים נפגעו קשה בהרבה מכלל תחום התכשיטים, כך עולה מנתונים שפרסם בחודש שעבר משרד המסחר האמריקאי. מאז, הן מובילות את ההתאוששות. הגרף להלן מציג את סך מכירות התכשיטים והשעונים העדכניות ביותר, אולם ללא נתוני מכירות חדשים של חנויות התכשיטים. 

 

מכירות שעוני תכשיטי יוקרה
מקור: IDEX Online

תחזית

מכירות התכשיטים רשמו עלייה שנתית של 180%, שלא הייתה עולה על הדעת בזמנים "רגילים", אך בזמן ההתאוששות מהקורונה היא מצביעה על חזרה לעסקים כרגיל. מכירות הגלם של דה בירס (De Beers) הסתכמו החודש ב-470 מיליון דולר, לעומת 385 מיליון דולר בחודש שעבר. העלייה במספר מקרי המוות ונתוני ההידבקות בקורונה בהודו רשמו האטה משמעותית, ובעלי השפעה פחותה על הייצור, לעומת החששות הראשוניים. 

 

פורסם ב-IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן