shopping mall christmas art 52

סקר: עונת החגים הקרובה תשבור את כל שיאי המכירות

המכירות הקמעונאיות בעונת החגים הקרובה יהיו הטובות אי פעם, וירשמו בארה"ב עלייה שנתית של 7.4%, כך עולה מסקר SpendingPulse של מאסטרקארד.

 

על פי הסקר, המכירות אונליין יצמחו בעונת החגים, שבין חג ההודיה לחג המולד, בשיעור גבוה אף יותר, של 7.6%. המכירות בחנויות הפיסיות יצמחו ב-6.6% לעומת 2020.

 

במהלך עונת החגים הארוכה יותר, שמתחילה באוקטובר ונקראת גם "75 ימי חג המולד", צפויה עלייה של 6.8% במכירות, ועלייה של 7.5% במכירות אונליין.

 

עץ חג המולד יהלומים
צילום:Kempinski Hotel Bahia Spain

מכירות התכשיטים במהלך עונת החגים צפויות להצטיין במיוחד. הסקר מציין כי קמעונאי יוקרה ותכשיטים "רשמו את אחת הצמיחות הגבוהות ביותר לעומת הנתונים בשנה שעברה ולפני שנתיים; זה צפוי להמשיך בעונת החגים". על פי הסקר, בעונת החגים ה"קצרה", מכירות התכשיטים צפויות לעלות ב-59% לעומת 2020, וב-52.9% לעומת 2019, לפני פרוץ הקורונה. בעונת החגים ה"ארוכה", מכירות התכשיטים צפויות להתחזק ב-60% לעומת 2020, וב-54.7% לעומת 2019.

 

מכירות היוקרה, לא כולל תכשיטים, צפויות לעלות ב-92.8% לעומת 2020 וב-55.8% לעומת 2019, בעונת החגים הקצרה. ב"75 ימי חג המולד", צפויה עלייה של 92.2% במכירות לעומת 2020, ועלייה של 54.2% לעומת 2019.

 

זהו שיעור צמיחה גבוה בהרבה מזה שצפוי בקטגוריות אחרות, כגון אלקטרוניקה, ביגוד, או מכירות כלליות בחנויות כלבו.

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

למכירות יתרמו, בין היתר, ביקוש עצור וחסכונות, לצד תכנית התמריצים הממשלתית בארה"ב. הסקר גם מצביע על כמה מגמות צפויות, ובהן קנייה מוקדמת של מתנות, קידום מכירות במגוון ערוצים, ורצון מצד הצרכנים להוציא כסף.

 

בששת החודשים האחרונים, המכירות בתחום היוקרה והתכשיטים רשמו צמיחה גבוהה במיוחד לעומת התקופה המקבילה ב-2020 וב-2019, במגמה שצפויה להימשך. עוד עולה מהסקר כי במקביל למעבר לאונליין, הצרכנים גם חוזרים לחנויות פיסיות. גם מגמה זו צפויה להימשך, במקביל להתחזקות המכירות באינטרנט.

 

סטיב סאדוב (Steve Sadove), יועץ בכיר במאסטרקארד, ובעבר יו"ר ומנכ"ל סאקס (Saks Incorporated), מסר כי "את עונת החגים הזו יובילו קניות מוקדמות, מתנות יקרות יותר, וחוויות בדיגיטל […] קמעונאים שנערכו לרגע הזה, יגלו דרכים חדשניות להשיג תוצאות, במה שצפויה להיות עונת המכירות הגדולה אי פעם לרגל החגים".

 

חנות תכשיטים יהלומים מכירות
צילום: Daniel Jedzura / shutterstock.com

סקר מקיף נוסף, שנערך בקרב תכשיטנים ופורסם באתר Instore Magazine, העלה כי 40% מחנויות התכשיטים צופות כי 2021 תהיה שנה של "פעם בעשור למכירות". 40% נוספים צופים כי 2021 "תהיה טובה יותר מהממוצע ב-10 השנים האחרונות".

 

הסקר הגדול של Instore Magazine, שבוצע בחודשים אוגוסט-ספטמבר, כלל "מעל 600 נשאלים אנונימיים, שבבעלותם חנויות תכשיטים עצמאיות ברחבי ארה"ב וקנדה". שליש מהנשאלים בסקר מסרו כי רשמו עלייה של 20% במכירות ב-2020 לעומת 2019, 7% אמרו כי לא נרשם שינוי במכירות, ו-27% דיווחו על ירידה במכירות. כשנשאלו מהן הסיבות לשיפור במכירות, ציינו הנשאלים "נאמנות לקוחות וצוות, חוסן קהילתי, והסתגלות לתנאים חדשים". 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן