יהלומים מלוטשים ליטושים שונים

סיכום ספטמבר: ירידה במכירות התכשיטים, למרות עלייה בהוצאה הממוצעת

אחרי חודשיים חיוביים, מכירות התכשיטים בארה"ב ירדו ב-1.6% בחודש ספטמבר. על פי הנתונים העדכניים שבידינו, הצרכנים רכשו בחודש שעבר פחות תכשיטים, אך ההוצאה הממוצעת על תכשיט עלתה ב-5%.

 

שינוי ניכר נרשם גם ברמות המלאי. אחרי כמה חודשים של עלייה במספר התכשיטים במלאי, הקמעונאים צמצמו בספטמבר את מספר התכשיטים הכולל שברשותם.

 

ההכנסות ממכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים – כולל תכשיטים מוכנים ותכשיטים המשובצים בחנויות – ירדו ב-3% לעומת ספטמבר אשתקד, וזאת למרות עלייה של 2.5% בהוצאה הממוצעת על תכשיט. ההכנסות ממכירות תכשיטים מוגמרים ומשובצים ביהלומי מעבדה עלו ב-3.5%, למרות שהמחיר הממוצע לתכשיט ירד בשיעור של 15%.

 

מכירות התכשיטים בארה"ב בהשוואה שנתית

מכירות תכשיטים ארהב ספטמבר2024

 

ההכנסות ממכירת תכשיטים מוכנים ירדו ב-2%

 

מכירות התכשיטים המוכנים ירדו בספטמבר, וההכנסות של קמעונאים ממכירת תכשיטים אלו ירדו ב-2%. זו הירידה המשמעותית הראשונה בהכנסות מאז ינואר, שבו ההכנסות ירדו ב-5% לעומת ינואר 2023.

 

מספר התכשיטים שנמכרו בחודש שעבר ירד ב-6.5% לעומת ספטמבר אשתקד, בכל קטגוריות התכשיטים, וכמעט בכל תת-קטגוריה. צמידי טניס היו תת-הקטגוריה היחידה שרשמה עלייה במספר התכשיטים שנמכרו, בשיעור של 8.5%. הביקוש לצמידי טניס מתחזק מזה זמן מה, והעלייה האחרונה מחזקת עוד את המגמה.

 

תכשיטי זהב, שנמכרו היטב בחודש אוגוסט, ירדו ב-1.7% בחודש ספטמבר. עם זאת, ההוצאה הממוצעת על תכשיטי זהב עלתה ל-1,432 דולר.

 

זוג בחנות תכשיטים ויהלומים

 

ירידה של 5.5% במכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים

 

במהלך ספטמבר, המכירות הקמעונאיות של תכשיטי יהלומים טבעיים ירדו ב-5.5%. הירידה החדה ביותר נרשמה במכירות עגילים, שרשמו ירידה של 21% בהכנסות ושל 8% במספר הפריטים שנמכרו. עגילים תלויים היו תת-הקטגוריה שסבלה מהירידה החדה ביותר בקטגוריית העגילים.

 

בדומה לקטגוריות רבות אחרות, את הירידה במספר היחידות הנמכרות וההכנסות, איזנה במידת מה העלייה בהוצאה הממוצעת לפריט. במקרה זה, מדובר בעלייה של 1.1% בהוצאה הממוצעת על תכשיט המשובץ ביהלומים טבעיים.

 

מכירות תכשיטים מוכנים המשובצים ביהלומי מעבדה: בעיקר טבעות ועגילים

 

ההכנסות ממכירת תכשיטים מוכנים המשובצים ביהלומי מעבדה עלו ב-23% בספטמבר, ואילו מספר התכשיטים שנמכרו זינק ב-33%. המחיר הממוצע ירד ב-7% ל-1,985 דולר.

 

זוג חנות תכשיטי יהלומים

 

יותר ממחצית מהתכשיטים שנמכרו היו טבעות, ו-25% מהפריטים היו עגילים. יחד, שתי הקטגוריות אחראיות ל-82% מההכנסות ממכירת תכשיטים מוכנים המשובצים ביהלומי מעבדה.

 

טבעות אירוסין ממשיכות להיות הפריט הנמכר ביותר, מבין התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה. אחד מסודות המשיכה שלהן הוא המחיר, כ-2,900 דולר לפריט. מתחילת השנה, ההכנסות ממכירתן עלו ב-23.5%, ואילו המחיר הממוצע ירד ב-1.7%.

 

הכנסות ממכירת תכשיטים מוכנים משובצים ביהלומי מעבדה

מכירות תכשיטים יהלומי מעבדה

 

ירידה במכירות של יהלומים לא משובצים

 

ההכנסה הכוללת של קמעונאים אמריקאים ממכירת יהלומים לא משובצים התכווצה בספטמבר לעומת אשתקד. הירידה נובעת רובה ככולה מירידה בהכנסות ממכירת יהלומי מעבדה לא משובצים.

 

יהלומים טבעיים: לא התאוששות, אלא תנודתיות

 

ההכנסות של קמעונאים ממכירת יהלומים טבעיים לא משובצים רושמות תנודתיות לעומת השנה שעברה. אחרי הירידות החדות ביוני ועלייה בחודש יולי, ההכנסה ירדה שוב באוגוסט, וכעת שוב עלתה ב-2% בספטמבר.

 

התנודתיות הזו אינה עונתית, ומשקפת באופן חלקי בלבד את השינויים במספר הפריטים שנמכרו. יותר מכל, היא משקפת את הנכונות של הצרכנים להוציא כסף על תכשיטי יהלומים טבעיים. באופן ספציפי, היא מדגישה שינויים בהוצאות על טבעות אירוסין, שבהן האבן המרכזית נבחרת בנפרד מהתכשיט המוכן לשיבוץ.

 

ליטוש טיפה יהלום מלוטש

 

בחודש ספטמבר, ההוצאה הממוצעת על יהלום רשמה עלייה שנתית של 8% ל-10,515 דולר. גודל היהלום הממוצע צמח לנתון יוצא דופן של 1.41 קרט.

 

עם השנים, אנו רואים נטייה גוברת של צרכנים לרכוש יהלומים טבעיים גדולים יותר. מאז ינואר 2020, ממש לפני התפרצות מגפת הקורונה, גודל היהלום הממוצע עלה בשיעור מרשים של 21%.

 

החדשות הפחות טובות, הן כי על מנת לייצר מכירות, הקמעונאים חותכים את שולי הרווח הגולמיים, שירדו כעת ל-33%.

 

מגמת המכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים בארה"ב

מכירות יהלומי מעבדה ארהב

 

ירידה בהכנסות ובנתח השוק של יהלומי מעבדה

 

העלייה במספר יהלומי המעבדה שנמכרים אמנם נמשכת, אך ההכנסות ממכירתם התכווצו ב-14.5%. אפילו הפריט הנמכר ביותר, יהלומים עגולים במשקל 2 קרט, רשם ירידה משמעותית של 27% בסך ההכנסות, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

כפי שצוין בעבר, הבעיה הגדולה ביותר של יהלומי המעבדה היא שקצב ירידת המחירים גבוה יותר מקצב העלייה במספר היחידות הנמכרות. בהשוואה שנתית, ההוצאה הממוצעת ירדה ב-21.5%.

 

מתחילת השנה, ההכנסות ממכירת יהלומי מעבדה לא משובצים ירדו ב-7%, ואילו מספר היחידות שנמכרו עלה ב-6%.

 

במידה מסוימת, הקמעונאים מתעלמים ממגמת הירידה בהכנסות. זה בא לידי ביטוי במגמה הנמשכת של גידול במלאי. סיטונאים ולוטשים כנראה מרוצים מכך שהסחורה עוברת לקמעונאים, אך לטווח ארוך זה לא בר-קיימא. בשלב מסוים, הקמעונאים ישימו לב למצב הזה, ויביאו לסופו.

 

יהלומים לבנים מלוטשים טבעיים (Claudio Bertoloni / Shutterstock)

מגדלי ומלטשי יהלומי מעבדה הממשיכים לייצר, עלולים להיתקע עם כמות עצומה של סחורה. בעבר, התגובה למלאי מצטבר הייתה הורדת מחירים. זה רק יגביר את אפקט כדור השלג.

 

בשנה החולפת, נרשמה עלייה של 30% במספר יהלומי המעבדה במלאי של הקמעונאים, לעומת עלייה של 9% בלבד במספר היחידות שנמכרו.

 

בעיה נוספת שכדאי לשים לב אליה היא ירידה בנתח השוק של יהלומי מעבדה לא משובצים. זה קרה מדי פעם בעבר. עם זאת, בספטמבר נתח השוק של יהלומי מעבדה התכווץ, הן במספר היחידות שנמכרו, והן בהכנסות.

 

זו לא מגמה, אלא נתון שכדאי לעקוב אחריו. במקביל לירידות מחירים, זה עלול להזיק לאלו שפעילים בתחום הזה.

 

מלאי ומכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים

מלאי יהלומי מעבדה מכירות

 

מאת עידן גולן

כתבות נוספות בנושא

המגזין

דילוג לתוכן