מכירות התכשיטים רשמו עלייה מרשימה באוקטובר, לאחר שהצרכנים האמריקאים חזרו לרכוש תכשיטים. החזרה למגמה החיובית הובילה לעלייה של 7.4% במכירות לעומת אוקטובר אשתקד. עלייה נרשמה גם בהוצאה הממוצעת על תכשיט, בשיעור של 3.7% לעומת השנה שעברה.
העלייה הכוללת בהכנסות מבשרת טובות לשוק, עם תחילת עונת החגים. יחד עם זאת, העלייה בהכנסות נרשמה למרות ירידה במכירות של יהלומים לא משובצים – יהלומים טבעיים ויהלומי מעבדה כאחד.
רמות המלאי גדלו לעומת ספטמבר, כשהסיבה לכך היא בעיקר עונתית. המלאי הצטמצם לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בשעה שקמעונאים המשיכו לנהל את המלאי בקפדנות.
זינוק במכירות התכשיטים בארה"ב באוקטובר
זינוק במכירות של תכשיטים מוגמרים
מכירות התכשיטים המוגמרים התאוששו באוקטובר, ושמרו על מגמה חיובית בנתונים המצטברים מתחילת השנה. הנתונים האחרונים שבידינו מצביעים על עלייה של 9.9% בהכנסות ברוטו ממכירת תכשיטים מוגמרים. עד כה השנה, ההכנסות ממכירת תכשיטים עלו ב-2.5%.
עלייה של 5.9% נרשמה גם במספר היחידות שנמכרו לעומת השנה שעברה – כולל כל קטגוריות התכשיטים, וכמעט כל תתי-הקטגוריות. תת-הקטגוריה הבולטת הייתה צמידי טניס, כאשר מספר הפריטים שנמכרו עלה ב-38.5%.
מנגד, הצרכנים איבדו עניין בשתי תתי-קטגוריות, כולל טבעות אירוסין, שרשמו ירידה של אחוזים בודדים.
המכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים מוגמרים עלו ב-4.7%
חזרה לרווחיות נרשמה גם בהכנסות ממכירת תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומים טבעיים. בחודש אוקטובר, מכירות התכשיטים המוגמרים המשובצים ביהלומים טבעיים עלו ב-4.7% לעומת אוקטובר אשתקד.
כמו עם כלל המכירות של תכשיטים מוגמרים, גם תכשיטים המשובצים ביהלומים טבעיים צמחו בכל קטגוריה, כאשר העלייה החדה ביותר נרשמה בקטגוריית הצמידים, שצמחה ב-16% לעומת החודש המקביל אשתקד. עם זאת, ירידות נרשמו בכמה תתי-הקטגוריות, רובן בתחום הטבעות, כולל טבעות נישואין וטבעות אירוסין.
מכירות תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומי מעבדה עלו ב-33%
מכירות התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה זינקו ב-46% באוקטובר, ובשיעור מצטבר של 33% מתחילת השנה.
עלייה זו נבעה מגידול משמעותי במספר היחידות שנמכרו, אך הייתה מוגבלת בהיקפה בשל ירידה של 8.5% במחיר הממוצע ששילמו הצרכנים.
טבעות ועגילים נותרו הקטגוריות שבהן נמכרו הכי הרבה פריטים, כאשר קטגוריית הצמידים הולכת ותופסת מקום מוביל, ואת הקטגוריה כולה מובילה צמיחה של 200% בביקוש לצמידי חישוק.
הכנסות ממכירת תכשיטים מוגמרים משובצים ביהלומי מעבדה
מכירות יהלומים לא משובצים נחלשו באוקטובר
שוק התכשיטים בארה"ב מגביר הילוך לעונת החגים, ורמות המלאי עלו. נתח השוק של יהלומי המעבדה במלאי גדל, גם בשל נכונותם של מוכרים לספק סחורה באמצעות "ממו".
צרכנים היו מוכנים להוציא יותר על יהלומים טבעיים לא משובצים, אך המשיכו לקצץ בהוצאות על יהלומי מעבדה.
יהלומים טבעיים: ירידה נוספת
המגמה התנודתית במכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים נמשכה באוקטובר, שבמהלכו נרשמה ירידה של 1.8% לעומת אוקטובר 2023.
מתחילת השנה, ההכנסות ירדו במצטבר ב-4.7%.
החדשות הטובות הן שצרכנים הרוכשים יהלומים טבעיים מעוניינים ביהלומים גדולים יותר, ומוכנים לשלם יותר עבורם. משקל היהלומים הממוצע נותר בטווח של 1.35–1.40 קרט, ואילו המחיר הממוצע עלה ב-3.4% ל-10,121 דולר.
עדות נוספת למעמדם החזק של יהלומים טבעיים בשוק, היא האופן שבו הם שומרים על נתח שוק יציב של 75% מההכנסות, לעומת יהלומי מעבדה.
מגמת המכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים בארה"ב
ללא שינוי בהכנסות מיהלומי מעבדה
שתי המגמות המאפיינות ביותר את יהלומי המעבדה נותרו ללא שינוי באוקטובר. מספר הפריטים שנמכרו המשיך לעלות, בשיעור של 24% לעומת החודש המקביל אשתקד. במקביל, המחיר הממוצע המשיך לרדת, והפעם בשיעור של 19.5%.
ההכנסות מיהלומי מעבדה לא משובצים כמעט שלא רשמו שינוי. ההכנסות מהמוצר המוביל – יהלומים עגולים במשקל 2 קרט – ירדו ב-16%, בשעה שיותר צרכנים עוברים ליהלומים במשקל 2 קרט בליטוש אובל.
הכנסה ממכירת יהלומי מעבדה לא משובצים: השוואה שנתית