עונת החגים תכשיטים יהלומים

עלייה בהוצאה הממוצעת על תכשיטים בארה"ב בחודש נובמבר

מכירות התכשיטים בארה"ב עלו בשיעור של 2.5% בחודש נובמבר, הודות לעלייה של 4.6% בהוצאה הממוצעת לפריט לעומת החודש המקביל אשתקד, כך עולה ממאמר חדש שמפרסם האנליסט עידן גולן.

 

העלייה בהוצאה הממוצעת משקפת שינוי חיובי בביקוש לתכשיטי יוקרה בארה"ב. עד כה השנה, נרשמה מדי חודש עלייה הן במכירות והן בהוצאה הממוצעת על תכשיט. עלייה זו הצליחה לאזן את הירידה במספר התכשיטים שנמכרו – מגמה בולטת נוספת בשנה האחרונה.

 

המכירות של תכשיטי יהלומים – מוגמרים וכאלו המיועדים לשיבוץ בחנויות – הציגו דפוס דומה, למרות שוני בדינמיקה. בשעה שההכנסות שמרו על יציבות, ומספר היחידות הנמכרות ירד, ההוצאה הממוצעת על תכשיט זינקה ב-5.4%.

 

גורם נוסף שהשפיע על המכירות בנובמבר היה שינוי בימי הקניות לחגים, מאחר ששני ימים שלרוב נופלים בנובמבר, עברו השנה ל-1-2 בדצמבר.

 

עלייה בהוצאות על תכשיטים בארה"ב בנובמבר

מכירות תכשיטים ארהב אוקטובר2024

 

זינוק בהוצאות על תכשיטים מוגמרים

 

מכירות התכשיטים המוגמרים רשמו בנובמבר עלייה נאה של 4%. גידול זה נבע בעיקר מעלייה של 6.5% בהוצאה הממוצעת על תכשיט. עלייה זו בולטת במיוחד, לאור העובדה שקמעונאים רבים מציעים הנחות בתקופת החגים של נובמבר-דצמבר. נתון זה מראה כי הצרכנים האמריקאים שומרים על עניין רב בתכשיטים, ומביעים נכונות גוברת להשקיע בהם.

 

באופן חריג, מספר התכשיטים שנמכרו ירד לעומת אשתקד, אם כי יש לציין שנובמבר 2023, בסיס ההשוואה, היה חודש חזק במיוחד. כמו כן, גם שני ימי הקניות האחרונים שצוינו השנה בדצמבר, השפיעו אף הם על הנתונים בנובמבר.

 

טבעת יהלום אירוסין חנות תכשיטים נישואין

 

שני הפריטים הנמכרים ביותר היו שרשרות ותליוני אופנה, בטווח המחירים של 500-600 דולר. לעומת זאת, מספר עגילי החישוק שנמכרו בתקופה זו ירדו בשיעור של קרוב ל-10%.

 

ביקוש מתון לתכשיטי יהלומים מוגמרים

 

קטגוריית תכשיטי היהלומים המוגמרים רשמה עלייה צנועה יותר. סך ההכנסות עלו ב-1.4%, ומספר התכשיטים שנמכרו בנובמבר ירד בקרוב ל-5%.

 

שלא במפתיע, הפריטים הנמכרים ביותר היו טבעות יהלום שאינן טבעות אירוסין, ואחריהן עגילי יהלום. ההוצאה הממוצעת על התכשיטים הללו עלתה ב-8.5% לעומת אשתקד.

 

בהתחשב בעלייה בביקוש באוקטובר, עושה רושם שצרכנים רבים העדיפו השנה להקדים את רכישת תכשיטי היהלומים המוגמרים, ובמיוחד תכשיטים בטווח המחיר של 2,000-2,500 דולר.

 

ירידה במכירות של יהלומים לא משובצים

 

ההכנסות של קמעונאי התכשיטים בארה"ב ממכירת יהלומים לא משובצים רשמו ירידה בנובמבר, כאשר סך ההכנסות ממכירת יהלומים טבעיים ויהלומי מעבדה לא משובצים ירדו ביותר מ-5%.

 

יהלומים מלוטשים בגדלים שונים

 

יהלומים טבעיים: מאבק מתמשך

 

בין החודשים מאי 2022 ואפריל 2024, ההכנסות ממכירת יהלומים טבעיים לא משובצים רשמו בעקביות ירידה לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן. מאז מאי 2024, המכירות ירדו בחלק מהחודשים, אך עלו לעיתים קרובות יותר – מגמה שייתכן כי מצביעה על חזרה הדרגתית של הצרכנים ליהלומים טבעיים.

 

בהשוואה שנתית, ההכנסות ירדו ב-5%, וההוצאה הממוצעת לא רשמה שינוי. מגמה מדאיגה יותר מבחינתה של תעשיית היהלומים, היא הירידה במכירות שנרשמה עד כה השנה.

 

עם זאת, נציין שוב כי ייתכן שהמעבר של שני ימי קניות משמעותיים מנובמבר לדצמבר, מורגש גם כאן.

 

מגמה נוספת שראוי לציין מהשנה האחרונה היא מעבר איטי בביקוש, מדרגת הניקיון המסורתית SI, לדרגת ניקיון VS. במקביל לעלייה בגודל היהלום הממוצע, ייתכן שזה נובע מההשפעה של יהלומי מעבדה על השוק.

 

מגמת המכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים בארה"ב

מכירות יהלומים טבעיים בודדים

 

יהלומי מעבדה: יציבות בהכנסות, ירידת המחירים נמשכת

 

המכירות של תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה זינקו בנובמבר ב-50%, וסך ההכנסות ממכירתם עלו ב-35%. עם זאת, המחיר הממוצע לתכשיט ירד ב-10.6% לעומת נובמבר אשתקד. טווח המחירים הפופולרי ביותר עבור תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה נע בין 1,500-2,500 דולר.

 

ההכנסות ממכירת יהלומי מעבדה לא משובצים ירדו ב-6%, למרות עלייה משמעותית במספר היהלומים שנמכרו. הירידה המתמשכת במחירים עשויה להסביר זאת. ירידת המחירים מעודדת את הצרכנים לרכוש יהלומי מעבדה גדולים יותר. נכון להיום, יהלומים במשקל 2 ו-3 קרט הם הפופולריים ביותר, ומהווים כשליש מסך המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים.

 

מאת עידן גולן

 

זוג עם מובייל בחנות תכשיטים

כתבות נוספות בנושא

המגזין

דילוג לתוכן