מרכז קניות יוקרתי בעונת החגים

עונת הקניות יצאה לדרך: האם המכירות יעמדו בציפיות?

עונת החגים, הנחשבת באופן מסורתי לשיא העונה של ענף היהלומים והתכשיטים, נפתחה רשמית בבלאק פריידי, שצוין השנה ביום שישי ה-29 בנובמבר. לקראת עונת החגים, נערכו כמה סקרים ומחקרים, המעלים כמה סיבות טובות לאופטימיות בענף, רגע לפני שיא העונה. 

 

דה בירס: העונה התחילה חזק מהצפוי

 

מנכ"ל דה בירס, אל קוק (Al Cook), אמר בכנס היהלומים באנטוורפן כי עונת המכירות של סוף השנה יצאה לדרך חזק מהצפוי, והמכירות גבוהות מהתחזיות של החברה. דה בירס משקיעה מדי שנה מעל 100 מיליון דולר בשיווק יהלומים טבעיים, והתקופה שבין בלאק פריידי לראש השנה הסיני נחשב לתקופת המכירות החזקה ביותר של תכשיטי יהלומים. השנה, תקופה זו אף חשובה מהרגיל, לאור האתגרים שעמם התמודד הענף השנה, כולל המלאי העודף בערוץ קמעונאי, שהוביל לירידה בהיקף המכירות. 

 

תכשיטי זהב יהלומים הודו

 

מנכ"ל דה בירס הדגיש כי המכירות בהודו מעודדות מאוד, אך גם כי טרם נרשמת ההתאוששות המצופה בסין. הוא ציטט נתונים של חברת Tenoris, שהצביעו על עלייה של 7% במכירות התכשיטים באוקטובר 2024, לעומת אוקטובר אשתקד.

 

זינוק במכירות התכשיטים אונליין

 

מגמה שללא ספק תמשיך להתחזק בעונת החגים הנוכחית היא מעבר של עוד ועוד צרכנים לקניות אונליין. מחקר של Adobe Analytics, שנערך מייד אחרי בלאק פריידי, חשף כי המכירות אונליין בארה"ב הסתכמו במהלכו ב-10.8 מיליארד דולר – סכום שיא ועלייה של 10.2% לעומת אשתקד. הזינוק מדגיש את השינוי בהתנהגות הצרכנים, ואת התחרות ההולכת וגוברת לחנויות הפיזיות, מצדן של ענקיות מסחר אלקטרוני כמו אמזון ו-וולמארט.

 

קניות יהלומים ותכשיטים אונליין

 

המחקר הראה כי הצרכנים רכשו אונליין מתנות מכל סוג, ממוצרי אלקטרוניקה ועד מוצרי ביוטי וטיפוח. מכירות התכשיטים אונליין בבלאק פריידי זינקו בשיעור של 561% לעומת ממוצע המכירות היומי במהלך אוקטובר.

 

נשים מצפות לקבל תכשיטי יוקרה

 

צרכני היוקרה מצפים לעונת החגים ורוצים לרכוש מתנות, בדגש על מתנות יוקרה, כך עולה מסקר של חברת Saks Luxury Pulse, שבוצע לפני עונת החגים. 82% מהמשתתפים בסקר ציינו כי בכוונתם להוציא בעונת החגים סכום זהה או גבוה מזה שהוציאו על מתנות בשנת 2023.

 

המתנות הנחשקות ביותר היו תכשיטי יוקרה (נשים), ביגוד (גברים) וחוויות (נשים וגברים כאחד). 61% מצרכני היוקרה ציינו כי בכוונתם לרכוש בעונת החגים מתנות גם לעצמם. מעניין לציין כי צרכנים של תכשיטי יוקרה ציינו שהם מעדיפים לקנות דווקא בחנויות – כלומר חברות התכשיטים חייבות להציע להם חוויית קניות רב-ערוצית.

 

נשים בחנות תכשיטי יהלומים

 

גם הצעירים בעניין

 

עלייה משמעותית צפויה להירשם השנה גם בקניות התכשיטים של קונים צעירים, כך עולה מסקר אחר של חברת Prosper Insights & Analytics, שחשף כי 30% מהצרכנים בגילאי 18-24 מתכננים לרכוש תכשיטים כמתנה – האחוז הגבוה ביותר מכל קבוצות הגיל.

 

צעירים צעירות מילניאלס טבעות אירוסין יהלומים

 

לפי המחקר, תכשיטים הופכים במהירות לקטגוריית מתנות מובילה בקרב צעירים. ביגוד וצעצועים אמנם שומרים על פופולריות, אך במקביל נרשמת עלייה ניכרת בפופולריות של תכשיטים, גם בקרב הצעירים, שנעזרים במדיה החברתית לבחירת מתנות, ובעיקר באינסטגרם וטיקטוק.

 

לפי סקר זה, ההוצאות על מתנות בעונת החגים צפויות להסתכם השנה בסכום שנע בין 979.5 מיליארד דולר ו-989 מיליארד דולר.

 

עונת החגים תכשיטי יהלומים

כתבות נוספות בנושא

המגזין

דילוג לתוכן